Å mestre selve livet!

Noen dager lurer jeg på hvordan jeg skal klare alt som står på min agenda. Hvordan kommer timene til å utarte seg, får jeg gjort alt jeg skal, husker jeg alt som er viktig, har jeg full kontroll på alt rundt meg?? Klarer å jeg å innfri mine egne forhåpninger og krav? Tenker jeg for mye på hva andre eventuelt mener jeg burde eller skulle gjort? Mestrer jeg selve livet?? 

Svaret er faktisk ja! Det gjør jeg! Jeg kommer meg  gjennom det aller meste som skjer i livet mitt! Noen ganger snubler jeg litt, noen ganger tryner jeg skikkelig. Og de aller fleste gangene står jeg stødig på begge beina! Jeg får smake på livets utfordringer på godt og vondt! Jeg blir stadig pushet ut av komfortsonen, opplever nye ting som jeg stort sett mestrer! Ting som jeg aldri hadde trodd jeg skulle oppleve eller oppsøke. Erfaringer som jeg av og til skulle ønske jeg ikke hadde hatt. Men de verste erfaringene er tross alt de man lærer mest av. De som svir mest, gir meg ettertanke. Hva opplevde jeg nå? Hvordan reagerte jeg nå? Hva kan jeg lære av det? Hva vil jeg gjøre annerledes neste gang? Vil jeg beskytte meg mot dette, eller tåler jeg det?

Noen ganger må man ta avgjørelser som man vet kommer til å innebære vonde stunder. Man må av og til velge å gå inn i det vanskelige for at det skal bli bra på lang sikt! Slike avgjørelser er ikke lette å ta, men de er nødvendige! Jeg vet at jeg klarer å stå oppreist i de villeste stormer, så lenge jeg har roen i hjertet på at det er riktig! Da er jeg stødig som fjell! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg