Trøtt i trynet, men klar for trening!!

Tirsdag morgen blues….kjempesliten og trøtt etter en søvnløs natt er jeg i  gang med en ny dag! Har vært våken i flere timer allerede, men hodet måtte våkne til liv før jeg kunne skrive litt til dere her! Håper dere har sovet godt, og er klar for hva dagen vil bringe! Jeg tok på meg treningstøy med en gang jeg stod opp, slik at jeg ikke skal sluntre meg unna trening nå kl 11!! Etter påske, og en solid runde med forkjølelse , skal det bli deilig å få tynt kroppen litt fysisk igjen idag! Jeg gleder meg til det faktisk ! Ut i grått tåkedis, og løpe litt! Trene litt styrke i armer og bein! Få ut litt stim og aggresjon! Når jeg trener, får jeg slippe ut all gruff og irritasjon. Ut med alt gørra, og pust inn frisk luft og ny energi! 

Da jeg gikk på barne og ungdomsskolen var det ett mareritt med gym. Jeg hatet det så inderlig! Jeg kunne ha vondt i magen flere dager på forhånd. Jeg var overvektig, og klarte absolutt ikke å henge med i det som foregikk! Treningen ble ikke tilrettelagt , og selv om jeg iherdig forsøkte å gjøre mitt beste, så endte det med full katastrofe hver eneste gang. Jeg er selvfølgelig enig i at man skal ha fysisk aktivitet på skolene. Det er kjempeviktig. Men det er enda viktigere å ha fokus på hvordan man gjør det! Er det tilrettelagt slik at selvtilliten hos barn og unge blir ivaretatt underveis! Blir alle sett på sitt nivå, og få den oppmuntringen som behøves for å klare det på en god måte? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg ble latterliggjort . Alle synes det var morsomt å glo på meg da jeg skulle løpe 60 meter, eller hoppe høyde. Jeg gikk konstant kvalm i gymtimene! Jeg vet at det er ikke bare meg som har kjent på dette.

Det har tatt meg flere år i voksen alder på å overvinne min egen frykt i forhold til trening! Gradvis har jeg fått troen på at jeg også klarer det! På min måte, og mine egne premisser! Med god coaching av trenere som virkelig ser mennesket bak kiloene og dårlig selvbilde! Jeg er så utrolig glad for at jeg bestemte meg for å ta tak i det! Nå gir treningen meg det den skal gjøre! Den gir meg ny og positiv energi, kroppen responderer bra og cm forsvinner! Jeg har overhodet ikke ett mål om å bli en supertrent idrettsutøver! Jeg vil bare sørge for at jeg kan ha en god kropp for resten av livet mitt! Jeg vil oppleve nye ting, mestre hverdagen også fysisk! Jeg vil gå, løpe og sykle! Jeg vil gå turer i naturen, se nye steder! I fjor sommer da jeg og min kjære kavet oss opp til Gaustadtoppen etter fire timers blodslit, rant tårene da vi nådde toppen! Jenta som ikke kunne løpe eller hoppe, som ble ledd av under fysisk aktivitet i hele oppveksten, klarte å komme til toppen! Alt er mulig dersom man vil det nok, og har troen på seg selv! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg