Leter du etter det perfekte ?

Strever du for å være så perfekt som mulig? Er det viktig med materiell rikdom og økonomisk velstand? Må du ha det aller nyeste for å være fornøyd? Blir du stressa dersom naboen kjøper ny bil, og du har ikke mulighet til å gjøre det samme??

Jeg har aldri vært rik på penger. Jeg har aldri hatt en fet bank konto. I hele oppveksten arvet vi klær fra søskenbarn. Vi fikk nye klær og sko til 17.mai og til jul. Jeg har ikke lidd noe av det. Jeg har lært meg å klare meg med lite! Jeg har lært å sette pris på de tingene jeg faktisk kjøper. I perioder har mine barn arvet klær. Det er ingenting å skjemmes over. 

Jeg orker ikke streve så fælt for å være perfekt! Jeg vil ikke bruke alle mine krefter på noe som jeg aldri oppnår.  Jeg vil kose meg med mine nærmeste. De er glad i meg uansett hva jeg eier eller ikke. Materielle ting skal ikke være viktigst i livet. Nærhet til de jeg er glad i, gode opplevelser med familie og venner, er mye viktigere! 

Kanskje blir jeg mer velstående med årene. Men bank kontoen betyr ingenting så lenge livskvaliteten er stor selv om man har lite!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg