Tørr du å ta imot hjelp?

I mange år tenkte jeg at det ville være et nederlag å måtte be om hjelp. Jeg kjente ikke noen som hadde bedt om hjelp. Ihvertfall ingen som innrømte det. Etterhvert som livet mitt ble vanskeligere å takle, innså jeg at det ville være lurest å prate med noen. Jeg ble godt mottatt, og er glad for at jeg valgte å ta imot hjelpen.

Det er ikke noe farlig å måtte få litt hjelp! Vi møter alle på utfordringer i løpet av livet. Noen av dem klarer vi fint å fikse selv. Andre ganger blir det såpass innviklet at hjelp er nødvendig . Det var ikke så skummelt som jeg trodde. Jeg bestemte meg tidlig for å være åpen om det. Jeg ønsker å vise at det er ok å be om hjelp. Jeg er ei vanlig dame, men har trengt hjelp til å sortere min baggasje. 

Jeg håper at fordommer mot psykisk helsehjelp kan avta. Jeg håper at vi klarer å se på det å ta imot hjelp som ett tegn på styrke. Styrke til å ville gjøre noe med livet! Ha fokus på å finne den rette veien videre i livet! Jeg er ett mye sterkere menneske nå. Jeg vet at jeg takler livet på en god og sunn måte! 

Ikke vær så redd for å ta imot hjelp! La andre få være med på å gjøre deg sterkere! Våg å brette opp ermene, og ta ordentlig grep i livet ditt! Ikke døm deg selv så hardt! Det er en stor styrke å ta imot hjelp! Jeg heier på alle der ute, som sliter med ulike ting, men tørr å ta grep som hjelper! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg