Sliten…

Visse dager er jeg så innmari sliten. Jeg våkner liksom aldri til live! Kroppen stritter imot, og vil bare ha hvile! Sofaen skriker etter meg! Jeg har bare lyst til å legge meg ned, lukke øynene og sveve inn i drømmeland! Det kjennes ut som hver muskel i kroppen ikke vil lystre! Batteriet er bare plutselig nesten tomt! 

Jeg tror ikke jeg er den eneste i verden som har slike dager! Og heldigvis fungerer jeg godt i hverdagen! Jeg er i jobb og fysisk aktivitet! Men noen dager sier likevel kroppen ifra! Da er det faktisk ganske viktig å lytte til hva kroppen sier! Det betyr ikke at jeg kaster inn håndkleet, og blir værende på sofaen resten av dagen! Men det betyr at jeg må ta litt mer hensyn til kroppen i en periode! Gi kropp og sjel tid til å ta seg litt inn igjen!

Veldig mange av oss sliter med kroniske sykdommer som gir oss plager ingen andre ser! Vi må kanskje holde ett litt roligere tempo enn andre i hverdagen! Men vi fungerer fint allikevel! Jeg er heldig som klarer fint å jobbe, og være aktiv! Det er ikke sånn for alle. Jeg håper at vi har plass i samfunnet til alle sammen! At vi er rause mot hverandre, og lar folk få ta ting i sitt tempo. Det skal ikke være tabu å innrømme at man må ta det litt roligere enn man egentlig ønsker!

Forsøk å ha i minne at de som ikke klarer å jobbe, mest sannsynlig har en årsak til det. Ikke gå ut ifra at de er late. Noen få personer er direkte unnasluntrere, men mesteparten har en årsak som de ikke kan styre over. Jeg kjenner mange unge mennesker som av helsemessige årsaker går hjemme. De ønsker det ikke, men helsen holder ikke! De opplever ofte å bli uglesett, eller baksnakket! Selv om de ikke har synlige symptomer, så har de  faktisk mye smerter i hverdagen! Ikke døm dem! Vær heller en god venn, og vis dem omtanke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg