Vet du svaret på alt?

Det hender man møter mennesker som helt bestemt mener de vet alt! De vet hva som bør gjøres! De vet hvem som bør styre landet! De vet hva vi bør spise for å leve lenge! Og de vet aller best hvordan alle andre skal og bør leve livet sitt!

Slike mennesker sliter jeg med å forholde meg til. De irriterer meg grenseløst! Mennesker som tror at de vet hva som er best for meg, uten å egentlig kjenne meg! Mennesker som forsøker å styre livet mitt. De forsøker jeg å holde meg unna.

Jeg er kaptein på min egen skute. Det betyr at jeg styrer livet mitt selv. Men av og til trenger jo selv kapteiner hjelp for å kunne legge skipet til kai. Man trenger en los. Jeg trenger også hjelp iblant. Så jeg tar imot hjelp når jeg trenger det! Men jeg står ved roret selv! Jeg tar imot veiledning, men velger selv hvilken kurs jeg tar!

Å ta styringen i eget liv er kjempeviktig! Å stole på seg selv slik at man kan lose seg selv fremover! Våg å ta styringen! Våg å be om hjelp hvis du trenger det underveis!

 

2 kommentarer
    1. Ja, det er sant. Møter man en treningsnarkoman vil han fortelle deg at trening er veien å gå. Møter man en religiøs person vil han si at religion er veien å gå.
      Alle snakker bare ut i fra seg selv. Viktig å tenke selv, ja!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg