At en liten sjokolade kan hjelpe så mye….

Jeg har en svakhet. Jeg er altfor glad i kindersjokolade. Jeg elsker den sjokoladen. Godt er det, for min alvorlige nøtteallergi hindrer meg i å spise andre sjokolader. Men det er dumt at jeg liker den så godt! Noen dager klarer jeg meg helt uten den. Andre dager føler jeg den skriker på meg i den røde godteriboksen i hyllen på rommet….

Vi har altså laget oss en ganske stor, rød godteri boks i hyllen på rommet. Vi kan ikke ha snop og chips på kjøkkenet. Da forsvinner det! Jeg er ikke den verste sniken i huset, men jeg blir fristet jeg også. Derfor passer det godt at boksen står litt høyt, og at den er rød! Hvis jeg går og forsyner meg midt i uken, får jeg vond samvittighet!

Kindersjokoladen er heldigvis ikke så stor. Jeg deler den opp i passe biter, og lar en og en bit smelte i munnen! Koser meg med ettersmaken før jeg tar neste bit. Jeg vet å nyte en kindersjokolade! For jeg vet at jeg ikke skal ha de midt i uken! Treneren min flirer litt hvis jeg kaller det å sprekke dersom jeg har hatt to kindersjokolader i løpet av en uke! Jeg spiser jo ikke en hel melkesjokoladeplate, eller en pose chips. Men jeg forsøker å være disiplinert, og kose meg i helgene….

Det er godt med sjokolade! Det er lov å nyte av og til! Jeg er ikke helt helsefrik, så slapp av! Men det skader ikke med litt selvdisiplin heller….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg