Så var jeg plutselig i gang igjen!

I går kveld var jeg på Drodlemøte angående folkehelse i Mandal kommune! Vi var en solid gjeng som møtte opp. og temaet var spennende for oss alle! Takk til de som tok initiativ til dette møtet, det var virkelig kjekt å høre hvor mange som brenner for dette temaet! I utgangspunktet gikk jeg dit for å støtte Revmatikerforeningen som jeg er medlem i, men også for meg selv som privatperson! Dette er et viktig tema for meg! Fysisk aktivitet er nøkkelen for at jeg klarer meg godt i hverdagen!

I utgangspunktet gikk jeg dit for å høre. Jeg har tidligere vært aktiv i ulike råd og foreninger, og vært engasjert. Det har ligget brakk noen år. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så aktiv som jeg ble i går. Plutselig hadde jeg hånden oppe, og tok ordet i den relativt store forsamlingen flere ganger! Jeg pratet om Trening på resept, og jeg hadde ett innlegg hvor jeg tok opp mental helse og fokus på trening som medisin i den forbindelse. Jeg fikk masse god respons på innleggene mine underveis, og etterpå!

Det kom opp mange gode forslag til veien videre! Mandal kommune har mye frivillig arbeid innen folkehelse! Nå gjelder å få kommunikasjonen mellom alle instansene bedre, og jobbe sammen med kommunen for ulike tiltak. Mye spennende på gang fremover. Vi opprettet en slags komite som skal jobbe videre med disse ideene sammen med kommunen. Der ble jeg med! Så nå er plutselig jeg aktiv igjen! Litt skummelt, men jeg gleder meg veldig til å være med videre i denne prosessen sammen med flotte mennesker!

Det er godt å ha litt fokus på andre ting enn kun familien. Men jeg må faktisk sparke meg selv i leggen, og lurer på om det virkelig stemmer at jeg faktisk jobber for fysisk aktivitet etter min tidligere negative erfaring med disse tingene! Tenk at jeg har kommet så langt, at jeg vil bruke litt av min tid på akkurat det emnet! Jeg har gått en lang vei, men er faktisk stolt over meg selv! Håper at mine erfaringer og tanker kan være til inspirasjon for andre! Dette blir spennende og gøy!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg