Å prate om vonde ting hjelper!

De som kjenner meg vet at jeg er en person som liker å prate. Jeg er sosial og utadvendt. Jeg er glad i mennesker, og liker å bli kjent med nye personer! Allikevel har det vært vanskelig å prate om de vonde tingene i livet mitt. Jeg holdt dem altfor lenge for meg selv. Forsøkte å gjemme dem bort, og bare glemme at de fantes der. Jeg kunne kanskje innrømme til noen at jeg hadde det vanskelig, men valgte helt bevisst å ikke fortelle til andre om hvor ille det egentlig var i livet mitt.

Det gjør vondt å prate om vonde ting. Det er ikke til å legge skjul på. Det bringer frem gamle minner, og kan gi oss tunge dager akkurat når det står på. Men gjennom å tørre å prate om det, finner man veien ut til et mye bedre liv. Å snakke om vonde minner er viktig for å bearbeide dem ordentlig. Ta det frem, sortere tanker og følelser, for å plassere dem i riktig skuff, og gå videre!

Jeg er glad for at jeg tørr å prate! Jeg er glad for at jeg våger å innrømme hva som har skjedd i livet mitt. På den måten klarer jeg å komme meg videre, og få det livet jeg alltid har ønsket meg! Jeg har masse bagasje som jeg gjerne skulle vært foruten. Men den er nå engang der. Jeg har funnet ut at den blir altfor tung å bære med seg , hvis jeg ikke sorterer den. Jeg får god hjelp til å sortere, og sette riktig merkelapp på hver enkelt. Jeg mer på hele meg at det hjelper!

Jeg håper at min åpenhet kan hjelpe alle dere som sliter med slike ting! Jeg vil så gjerne at dere skal få oppleve at det vil bli bedre! Vi snubler og vi faller innimellom, men vi kommer oss gjennom det på vår måte! Vi tar våre steg i vårt tempo! Veien kan virke veldig lang å gå, men vi går riktig vei. Jeg vil forsøke å snu alt det vonde i livet mitt, til å bli noe jeg kan bruke! Jeg vil fortelle min historie , for at dere kan kjenne dere igjen. Dere er ikke alene!

Ved å gi fagfolk innblikk i et enkelt menneskes liv, kan de se hva som trengs for å få dette mennesket videre i livet. Hva som har fungert, og hva som jeg savner! Jeg vil jobbe for at helsevesenet og kommunene skal være forberedt til å hjelpe slike som meg. Mandal kommune har vært veldig flinke til nå, og det er godt å kjenne på. Jeg kjenner innerst i hjertet mitt at jeg brenner for dette! Fremtiden vil vise hva jeg får til, men jeg har ideer!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg