Når kommer folk til å skjønne alvoret?

Jeg er en av mange  som er nødt til å jobbe hardt for å få en god fremtid for meg og min familie! Jeg må hver dag yte litt ekstra slik at hverdagen går så bra som mulig for oss alle! Det er til tider veldig slitsomt, og krever masse energi hver eneste dag! Forutsigbarhet og trygghet er de to viktigste faktorene som må være på plass for oss alle sammen!

Jeg møter stadig på mennesker som ikke forstår alvoret! Mange tusen familier i vårt lille land, trenger hjelp fra offentlige etater for å klare seg bra gjennom hverdagen! Vi vil aller helst klare oss helt selv, men av ulike grunner må vi ha andre med oss for å greie det. Stort sett møter man vennlighet og hjelpsomhet. Men det hender rett som det er at man møter mennesker som rett og slett ikke skjønner alvoret i situasjonen.

Man kan stille seg mange spørsmål om hvorfor samfunnet vårt er slik! Hva må til for at folk skjønner alvoret? Man må brette ut sjela si, for at man skal ha en sjanse til å få den hjelpen man trenger! Det florerer det historier om i dette landet! Noen ganger hjelper ikke det heller egentlig. Systemer og lovverk kommer i veien, og man kan ikke få gjort så mye i praksis! Det er nok på tide med en debatt om hvordan lover og systemer skal være! Særlig overfor de små som skal vokse opp, og bli gode voksne etter oss!

Det finnes absolutt mange flotte folk som vil hjelpe! Jeg har møtt mange av dem, og er glad for hver enkelt! Mye kan ordnes og fikses, bare man er villig til å se etter løsninger og kanskje tenke litt utradisjonelt av og til! Mennesker som hjelper oss til å holde fokus, og holder motet oppe! De er gull verd! Jeg møter heldigvis flere av den sorten, og det er jeg sjeleglad for! Jeg bretter opp ermene, og kjemper videre hver eneste dag! De gode øyeblikkene er verd alt slitet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg