Terapi hjelper!

Å gå i terapi er ikke et nederlag! Å gå i terapi er ikke flaut for meg! Jeg er åpen om det, og tenker at det er viktig! Mange mennesker rundt oss tar imot terapi! Mennesker i alle slags jobber, men all slags bakgrunn! Man er ikke et svakt menneske dersom man velger å gå i terapi. Man velger å aktivt gjøre noen grep for at livet skal være bedre, og enklere å håndtere! Det skal man respektere, og ikke se ned på! Det skal ikke være et minus, men et pluss!

Men de aller færreste tør innrømme at de faktisk velger å gå i terapi. Fortsatt er det ganske så tabubelagt for de fleste! Man er ikke “koko” i hodet selv om man trenger å prate med noen! Det er viktig å forstå! Å ha en plass hvor man kan snakke helt uten filter, og bare tømme ut alt man bærer på, er faktisk veldig godt! Det kan være tøft der og da, men det hjelper så veldig for min del! Det er begrenset hvor masse man kan prate med de nærmeste om. Da er det godt å ha ett sted hvor alt kan få komme ut!

Vi mennesker er ikke laget av stein. Vi er laget med følelser. Vi kommer med masse bagasje gjennom livene våre, og den kan være tung å bære. Noen av oss har en tung ryggsekk, andre en lettere! Alle sammen skal bære sin sekk på sine skuldre. Å få lov til å ta ut litt av det som ligger i sekken, og kanskje pakke den på nytt, gjør det lettere! Veien videre blir ikke fullt så tung for de aller fleste!

Åpenhet er alltid vanskelig. Noen mener man bør holde alt for seg selv, og i hvert fall ikke innrømme at man tar i mot hjelp. Jeg respekterer dem. Jeg håper at de også respekterer min holdning til dette temaet. Min vei videre består i å være åpen om visse ting, og bevare andre ting helt privat! Det valget tar jeg helt selv. Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en fin fremtid, og da tar jeg de grepene som behøves for å få det til!

Jeg kjenner at jeg er på rett vei! Det er deilig å kjenne på! Jeg har tatt rette valg, og gleder meg til fortsettelsen! Veien videre blir ikke uten fartsdumper, men jeg er på riktig vei! Jeg håper at du som leser også er det! Hvis ikke, så er det ikke et nederlag med litt hjelp på veien!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg