Omsorg er viktig

Som barn vokste jeg opp med masse kjærlighet og omsorg. Det er kjempeviktig for alle barn å oppleve. Å føle seg elsket og ivaretatt hjelper på det aller meste. Jeg er vant til å vise omsorg mot mine nærmeste, og det er en god egenskap. Ved å vise omsorg gir man positiv energi over til noen man er glad i. De får en ekstra følelse av å bli sett, ivaretatt og elsket. Jeg er oppdratt med masse kos og klem. Det er nok derfor jeg er så glad i det som voksen også!

Å oppleve å få omsorg hjelper på et sårt hjerte. Man kan oppleve mye vondt i livet. Men det kan heles ved å bli sett, ivaretatt og elsket. At noen faktisk viser akkurat deg omsorg, kan hjelpe deg på en god vei videre i livet. Å bli tatt vare på i de vondeste stormene, en god og varm favn å hvile i, har vært veldig viktig for meg i min prosess! Jeg har vært svært heldig! Jeg har min kjære som alltid er der når jeg trenger ham. Vi hjelper hverandre til å se det positive i livet, og finne veien fremover sammen!

Når man opplever god omsorg, klarer man å slappe av og bare leve! Nyte de små øyeblikkene hvor alt bare er fint. Nyte sommervarmen utendørs, eller varme seg foran peisen på vinterstid! Lage ett godt måltid sammen, eller bare se på tv og virkelig roe ned! For å bearbeide vonde minner, må man skape nye og gode minner som overtar plassen i hjernen! Til slutt vil det gode overta for det vonde, og man får det bedre mentalt! Det er en lang prosess, men det hjelper på lang sikt! Jeg er så glad for at jeg ikke må gå den lange veien alene! Sammen lager vi mange gode minner, og det går bedre dag for dag!

Våg å gi hverandre omsorg i hverdagen! Gjør små ting for hverandre, det vil lyse opp dagen! Våg å ytre din kjærlighet til dem du er glad i ! Det gjør godt å høre at man er elsket!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg