På besøk hos Øivind Sanden på S/Y Vaare!!

Livet kan by på mange bekjentskaper! Men da må man velge å tørre å møte dem! Det har jeg gjort i formiddag! Jeg har truffet en kar som jeg aldri har møtt før! Jeg ble venn med Øivind Sanden på Face book for en tid tilbake. Vi hadde felles venner i Egersund, og han kontaktet meg etter å ha lest bloggen min. Han var frimodig, og ba om å være venn på Face book. Jeg sjekket ut hans blogg. Øivind Sanden er en livsnyter på havet! Han har valgt å legge ut på en reise langs Norgeskysten og ut i Europa. Han er pensjonist, og er i gang med sin drømmereise. Uten timeplan, men med åpent sinn og klar for å se verden fra en annen vinkel!

Jeg har fulgt ham litt på bloggen hans www.vaare.no! Kjekt å lese hans betraktninger om livet om bord med Matrosen(en livlig og deilig hund), og stedene de besøker underveis. Jeg ble ganske overrasket da han kontaktet meg for få dager siden, og hadde lyst å møte meg imens han lå ved kai i Mandal. Jeg ble litt skeptisk, det må jeg innrømme. Jeg har aldri snakket med ham før, og ante ikke mye om denne mannen egentlig. Men jeg bestemte meg for at det kunne ikke skade. Enten ble det et koselig og interessant møte. Hvis ikke kunne jeg jo avslutte det raskt, og forlate skuta!

Det ble et meget koselig møte. Et møte som jeg alltid kommer til å huske. Øivind Sanden er en mann med livserfaring, og en lun væremåte. Masse livsvisdom som kommer frem på en rolig og avslappende måte. For en landkrabbe som meg var det moro å få se seg rundt i hjemmet hans. Han har virkelig en flott skute, og kommer til å bo godt i den overalt hvor han kommer i verden!

Det ble en dyp og personlig prat. Vi delte av hverandres liv og erfaringer. Rart hvordan det kan være mulig å snakke om det aller næreste med mennesker man aldri har møtt før. Jeg tar med meg mye godt etter denne samtalen. Jeg gleder meg til å følge med Sanden på havet! Jeg håper han får en trygg reise! Og jeg er sikker på at han kommer til å møte mange mennesker underveis! De er heldige! Jeg er glad for at jeg turte! Det var berikende, og flotte timer!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg