Klarer du å prate om livet?

Noen dager går det fint å prate om livet. Jeg kan prate om de gode stundene, og jeg kan prate om de smertefulle opplevelsene mine. Andre dager derimot vil jeg aller helst slippe å si ett eneste ord. Jeg ønsker noen ganger å holde inne alt sammen. Det kan være for smertefullt eller for skremmende å ta det frem i lyset. Klarer du å prate om livet?

I formiddag pratet jeg uten store problemer. Stemningen var lun og god, og jeg kunne prate om det jeg ville. Jeg kunne ha en god og varm samtale om livet sammen med en fremmed. Jeg våget å være personlig, og fikk masse god livsvisdom med meg tilbake etter samtalen. Det var en berikende opplevelse for meg. Slike dager er gull verd! Dagene hvor jeg kan bearbeide min fortid uten at følelsene tar helt overhånd!

De siste ukene har gjort meg lettere til sinns! Jeg har fått mer ro over mange ting, og føler meg mye bedre rustet til å ta fatt på resten av livet. Den følelsen skal jeg huske på når det røyner på igjen. For jeg har store utfordringer privat, og de forsvinner ikke over natten. Hver gang jeg klarer å prate om mine opplevelser, kommer jeg ett steg nærmere ett liv uten så mye angst. Det er godt å tenke på!

Å tie ting i hjel er det verste man kan gjøre. Jeg tidde altfor lenge om alt det vanskelige og vonde i livet mitt. Nå er jeg endelig i en posisjon hvor jeg klarer å prate. Jeg er i trygge omgivelser, og har fått en avstand til fortiden min. Det gjør at opprydningsarbeidet går raskere, og jeg merker fremgangen selv! Denne dagen har vært god! Det er jeg takknemlig for!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg