Livets vanskelige valg

I gjennom livet har jeg støtt på mange vanskelige valg. Valg som vil påvirke veien videre. Hvordan skal man komme seg videre, og finne den riktige veien? Alle valg man tar får konsekvenser. Det er slettes ikke alltid man ser alle konsekvensene av valgene man tar før lenge etterpå. Man blir nødt til å stå for de valgene man tok, og heller ta stormen som kommer i etterkant!

Det har ofte vært veldig tunge valg jeg måttet ta. Valg som jeg skulle ønske jeg hadde sluppet å ta. Ikke fordi jeg er for feig til å ta de, men rett og slett fordi de er så vonde at man ikke ønsker å måtte forholde seg til dem. Man ønsker ikke at livet skulle bli sånn. Jeg har vært nødt til å foreta valg, og vite at jeg da lager brudulje i eget liv. Da blir spørsmålet: hvem skal man ta hensyn til? Skal man være redd for reaksjoner, eller gjøre det som er rett uansett hva det koster?

Jeg har valgt å ta de valgene som jeg mener er riktige uansett hva som skjer i ettertid. Jeg vet at livet mitt kommer til å inneholde stormer, men de får bare komme! Det viktigste for meg er å gjøre fremtiden best mulig for meg og mine nærmeste! Derfor har mange mennesker i mitt liv forsvunnet. Det var en del av valget mitt på mange måter. Men jeg valgte riktig.

Her i Mandal har vi startet på ett nytt kapittel i livene våres! Det vil inneholde gode dager og vonde dager. Men vi har hverandre, og vi har det godt. Vi får den hjelpen vi trenger, og det går fremover! Jeg er glad for at jeg turte å velge! Jeg valgte livet!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg