Mestringsfølelsen gir meg styrke!

I dag har jeg en god dag. Jeg er glad og fornøyd med meg selv! Jeg har overgått meg selv i dag rent fysisk, og det er så utrolig deilig følelse! Jeg trengte den løpeturen i dag, og det gikk veldig greit! Jeg er sta som et esel, og gir meg ikke før jeg nesten faller. Men i dag hadde jeg kontrollen på puls og kropp. Løpingen gikk i jevnt tempo, og jeg kunne faktisk sikkert klart enda lengre! Men vi tar steg for steg, og nyter mestringsfølelsen underveis!

Å mestre gir meg påfyll av sårt tiltrengt selvtillit! Selvtilliten er viktig for å klare sette fokus på selvrespekten! Selvrespekten hjelper meg til å ta tak i vanskelig ting, og gi meg selv sjanse til å se at jeg er verdifull! Jeg skal få oppleve gode ting i livet mitt, og jeg skal ikke ydmykes mer! Det er viktig for meg. Jeg må hele tiden minne meg selv på at jeg faktisk er viktig! Mye i hjemmet avhenger av meg, og det er viktig at jeg er i stand til å stå i stormene som stadig dukker opp.

Jevnt og trutt gjennom hele livet, både som barn og voksen, har jeg latt meg selv bli ydmyket gang på gang. I mitt hode var verken jeg eller min kropp noe verdt! Det er det slutt på! Jeg jobber hardt og målrettet imot slik behandling av andre mennesker! Det er viktig å føle seg verdsatt, og akseptert! Å bli møtt med respekt er faktisk noe av det viktigste i livet mitt. At man blir møtt med respekt og tillit. Det setter jeg veldig høyt, og er evig takknemlig for alle der ute som støtter meg og heier på meg!

Det går opp og ned her i livet. Men denne dagen er god, og den skal nytes! Jeg gir meg selv ett klapp på skulderen og er stolt over meg selv og mine resultater! Det handler ikke “bare” om å løpe 4 km. Det handler om å pushe seg selv gjennom grenser, og faktisk se at JEG kan! Det handler om å riste av seg gammen grums som har holdt meg nede i årevis! Jeg har en god følelse i kropp og sjel her jeg sitter, og den skal jeg ta vare på!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg