Alle er like mye verd!

Hvis det er noe jeg forsøker å lære mine håpefulle, så er det at alle er like mye verd! Jeg er opptatt av at vi skal ha respekt for hverandre! Uansett kjønn, religion, legning ,funksjonsnivå eller hudfarge! Vi er alle sammen like verdifulle! 

Vi lever desverre i en verden hvor mange mennesker blir uskyldige ofre for fæle hendelser! Jeg leste i dag en artikkel om en begravelse i USA! En voksen mor kastet seg foran sin homofile sønn som ble angrepet på utestedet ! Moren tok imot skuddene, og døde! Hun var mor til 11 voksne barn, men ofret livet sitt for sønnen sin! I artikkelen skrev de om begravelsen hennes ! De pårørende sendte opp 49 hvite ballonger til minne om de som mistet livene sine den kvelden!

Man kan ikke unngå å bli berørt over slike historier! Uskyldige mennesker som ble frarøvet livet sitt! Pårørende som mistet sine kjære! På grunn av sin legning! Jeg håper inderlig at vi ikke må oppleve noe lignende igjen! Men verden er brutal! Jeg vil ihvertfall gjøre det jeg kan for å hindre slik grusomhet og fatal tankegang om andre mennesker! Jeg mener hvert enkelt menneske er unikt, og skal respekteres! 

Jeg har tidligere jobbet med kolleger med annen legning enn min! Jeg var skeptisk , men opplevde å bli kjent med fantastiske mennesker! Mennesker som har rett på et godt og lykkelig liv! Mennesker som slettes ikke er så annerledes enn meg selv! Jeg håper vi alle sammen kan være rause med hverandre , og la hver enkelt velge sin kjærlighet i fred! 

Mitt fokus er at jeg er glad i selve mennesket! Jeg får lov å være lykkelig sammen med min mann! Hvorfor skal ikke alle få lov til å være lykkelige med den de elsker??

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg