Følelser gjør meg engasjert!

Jeg merker godt at etter jeg har delt en del av mine opplevelser som jeg har opplevd, blir følelsene mine svært aktivert. Det er hardt å ta opp igjen ting som du har forsøkt å fortrenge i så mange år. Men samtidig gir det meg en del gode følelser. Jeg kjenner på meg selv at det var riktig og viktig. Jeg har kommet i kontakt med nye mennesker, og fått viktig støtte derfra. Jeg føler meg mer ekte, og ikke så gjemt bak et skall. Jeg tørr å være mer engasjert i ulike prosjekter, og forsøker å delta etter beste evne. Men samtidig må jeg bremse meg selv skikkelig, slik at jeg ikke sier ja til altfor masse fremover. For hjemmesituasjonen kommer aller først uansett! Den er viktigere enn alt annet!

Det er likevel godt å kjenne på at jeg har engasjement! Det er godt å kjenne at jeg ønsker å hjelpe andre. Jeg vil ikke bare grave meg ned i egen  dritt. Men jeg vil bruke mine erfaringer til å gi andre et bedre liv. Jeg får enormt mye støtte og ros fra omgivelsene her i Mandal. Det varmer skikkelig i hjertet mitt, og gir meg verdifull energi til å fortsette! Jeg har fått nye venner, som virkelig backer meg opp og vil hjelpe meg videre! Det er jeg så utrolig glad for! Det gir meg håp om en god fremtid her i Mandal med mine kjære! Jeg elsker å bo her!

Følelsene våre skal vi ta på alvor! Vi skal våge å kjenne etter! Hvorfor kommer de frem akkurat nå? Hva var årsaken til at akkurat disse følelsene ble aktivert så sterkt nå? Takler jeg disse følelsene nå, eller må de settes litt på vent? Slike spørsmål er ikke så lette å finne svaret på i kampens hete! Men jeg har lært meg teknikker på hvordan jeg kan gå gjennom de i etterkant, og sette de i riktig boks. Hvor hører de hjemme, og hvorfor ble de så sterke akkurat nå? Ved å analysere litt i etterkant, kan man virkelig lære mase om seg selv på godt og vondt!

Jeg har alltid vært et menneske med masse følelse. Selv om de er til besvær mange ganger, er jeg likevel takknemlig og glad for at jeg har de. Det er det som gjør oss til mennesker. Mennesker som er i stand til å leve. Mennesker som kan gi og få nye opplevelser!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg