Å leve med kroniske sykdommer

Jeg er bare 39 år gammel. Jeg har ikke blitt førti år enda. Likevel må jeg visse dager ta hensyn til kroppen fordi den rett og slett streiker. Kroppen vil ikke det jeg vil. Kroniske sykdommer stopper meg i perioder. Jeg mangler krefter og energi, pluss at smertene er store. Det er fryktelig kjipt, men noe jeg bare må leve med. Jeg vil så gjerne holde meg aktiv og friskest mulig. Jeg vil klare det som “alle” andre klarer. Det er kjipt å måtte innvilge seg tid til horisontal trening(les:hvile) nesten hver eneste dag. Jeg var i ok form i morges, var på gårdsbesøk, og deretter rett hjem på sofaen under pleddet med indre frost og smerter i hele kroppen. Totalt utslitt, og en hvil måtte til. Nå er jeg oppe igjen, og skal få gjort litt i heimen mens formen tillater det.

Noen dager fungerer jeg nesten helt som alle andre. Jeg nyter disse dagene til fulle! Men jeg har en tendens til å skulle klare litt for mye på de dagene. Man vil rekke alt. Man vil oppleve ting. Det er kjempeviktig å komme seg ut på nye eventyr. Smellen kommer etterpå. Men det er slik at noen ganger må man bare drite i den smellen som kommer, og leve livet litt! Håpet er at med tiden vil jeg bli bedre. Jeg vet at medisinen for mine sykdommer er trening og hvile. Der finnes ingen mirakelkur foreløpig! Jeg skal i hvert fall gjøre mitt for at jeg skal fungere best mulig i hverdagen! Nå er det aller viktigst å hente inn krefter til bryllup og sommerferien vår! Vi gleder oss til å dra på tur sammen med prinsene våre, og oppleve masse spennende sammen!

Selv om jeg har sykdommer, så er jeg heldig. Ingen av dem gjør livet kortere! Jeg er takknemlig for det. Selv om jeg sliter med å akseptere situasjonen, har jeg bestemt meg for å forsøke å gjøre det aller beste jeg kan for å få ett godt liv videre sammen med mine kjære! Jeg har bloggen min, og den holder meg i gang på mange måter! Jeg skal holde foredrag, så hodet holdes i aktivitet og sommerfuglene flyr i magen min! Det gjelder å ha overkommelige prosjekter å fylle dagene med. Selv om jeg dessverre ikke klarer  å jobbe nå, så får jeg tenke ut en alternativ livsvei! Det blir spennende å se hva livet vil bringe i fremtiden!

1 kommentar
    1. ja, er ikke bare bare og leve med kroniske sykdommer nei…
      Har selv flere alvorlige livslange sykdommer, jeg er 19 år og vært syk helt siden jeg var 6-7 år. Så veit hvordan det er å være syk ja.
      Fin blogg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg