Livmorhalskreft tar liv…Rip Thea Steen

I dag leste jeg at Thea Steen er død. Kun 26 år gammel. Hun var et ansikt utad for alle oss som har eller har hatt livmorhalskreft. Jeg kjente henne ikke, men leste bloggen hennes. Jeg gjorde det fordi jeg har hatt livmorhalskreft selv. I 2010. Men jeg var heldig, og ble frisk etter en stor operasjon. Thea Steen ble aldri frisk. Hun fikk ikke oppleve resten av livet! Kreften kom tilbake, og fikk overtaket. Det er fryktelig trist! Hun kjempet så hardt! Hun var så åpen. Hun gav av seg selv for å hjelpe andre. Det står det respekt av.

Å sjekke seg jevnlig for livmorhalskreft ble Thea sin kampsak! Hennes kampanje fikk flere tusen jenter til å sjekke seg! Det er kjempeviktig! Når min kreft ble oppdaget, var det 10 år siden forrige gang jeg hadde blitt sjekket. Jeg ante ikke hvor lenge kreften hadde vært i kroppen min. Alt jeg visste var at kreften hadde satt seg fast i kroppen min. Lettelsen var stor da jeg seks uker etter operasjonen fikk beskjed om at jeg hadde vært superheldig! Jeg slapp videre behandling. Jeg lærte en kraftig lekse. Man skal sjekke seg ofte. 

Jeg har opplevd at mennesker jeg er glad i, har falt bort på grunn av samme type kreft som min. Det er nært, og tankevekkende!  Jeg fikk muligheten til å fortsette mitt liv, mens andres tok slutt. Jeg vet ikke hvorfor jeg var heldig, men er takknemlig for hver ny dag! Jeg vil gjerne oppfordre dere alle til å ta jevnlige sjekker! Det er bedre å vite det tidlig! Det reddet meg! Vi må gi kroppen vår en fair sjanse. Jeg vet hvor redd man blir når man er syk. Jeg ønsker ikke å oppleve det igjen! Men heldigvis sa min kropp ifra at noe var galt, og jeg oppsøkte legen! 

Når sjekket du deg sist?? Er det på tide med en ny sjekk?? Ikke utsett det lenger! 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg