Forbereder foredrag!

Dette er spennende! Jeg har nå gått gjennom hva jeg vil prate om på mitt første foredrag, og er i gang med å lage små keykards med nødvendige stikkord! Jeg satser på et nært og personlig foredrag,  uten tekst på powerpoint. Jeg vil prate til publikum. Jeg vil vise bilder, og muligens noen videoer på powerpoint. Men jeg skal prate direkte til dere som sitter i salen!  Jeg ønsker å få kontakt med dere som hører på meg! Ikke at dere kun skal lese på powerpointen det jeg kommer til å si. Det blir fort kjedelig! 

Jeg jobber mye med å forberede meg selv. Jeg ser på nyttige tips på Internett , og kikker på videoer på YouTube angående presentasjoner og foredrag! Jeg forsøker å trene på alt jeg skal si, og setninger svirrer i hodet mitt! Hvilke ord fungerer best? Hva kommer dere til å huske etterpå? Når jeg frem med budskapet mitt? Hvordan takler jeg adrenalinet som jeg vet kommer? Hvordan skal jeg bruke stemmen til å få frem de ulike poengene mine? Hva hvis tårene plutselig presser på?

Jeg liker veldig godt å jobbe med dette prosjektet, og jeg får åpnet opp mine egne øyne underveis! Nå skjønner jeg plutselig hvorfor livet mitt ble slik! Det er både sårt, vondt og samtidig godt. Jeg gleder meg til å jobbe videre med dette. Håper inderlig at dere vil komme og lytte på det jeg har å si! Ta gjerne kontakt allerede nå dersom dette er aktuelt på din skole, arbeidsplass eller konferanse .Jeg gleder meg til å høre fra Dere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg