Å innse at helsen skranter….

Denne sommeren har jeg hatt mye å tenke på. Jeg har forberedt kjekke og viktige ting, som bryllupet vårt. Men samtidig har jeg blitt tvunget til å innse at kroppen min ikke reagerer slik jeg skulle ønske! Jeg sliter med å godta realiteten, og er til tider ganske frustrert! Jeg sliter med masse smerter i kroppen, og blir så uendelig sliten. Jeg er ganske irritert og frustrert over manglende energi, men må bare gjøre det aller beste jeg kan for å ha et godt familieliv, og privatliv. Men det er tungt å svelge ned. Jeg har fått kroniske sykdommer som jeg ikke blir kvitt. Hendene mine verker konstant, og de vil gradvis bli verre. Det gjør meg litt deprimert i perioder. Jeg skal ærlig innrømme at det tærer på humøret å nesten alltid ha smerter.

Jeg er tross alt heldig. Ingen av mine sykdommer forkorter livet. Men å ha smerter hele tiden, gjør meg innimellom  ganske trist! Men jeg kjemper det jeg kan, og forsøker å styre livet mitt inn i en retning hvor jeg kan fungere så bra som mulig! Jeg er kun 39 år gamnel, og har lyst til å bidra for samfunnet. Derfor velger jeg å starte mitt eget foretak nå. Der styrer jeg tiden min selv, og håper å skaffe meg et levebrød som fungerer for hele familien. Jeg klarer ikke tanken på å slutte helt å jobbe. Det vil ikke være bra for min mentale helse. Jeg vil gjøre noe nyttig ut av min situasjon. Jeg må snu det negative til noe positivt.

På mange måter har livet igjen gitt meg noen smeller. Jeg er nødt til å endre retning og fokus. Jeg må innse realiteten. Legene ber meg ta det med ro, og ta en dag om gangen. Det forsøker jeg å gjøre. Dette virker kanskje som et negativt innlegg, men av og til må litt frustrasjon ut. Men jeg tror faktisk at dette kan gi meg en ny start som vil gi meg en ny opptur! Nå tørr jeg å satse litt på meg selv, og ikke bare utsette ting til senere! Å endelig våge å være meg selv fullt ut! Det er viktig! 

Min kjære mann fortjener en oppegående kone. Og mine barn fortjener en mamma som er tilstede, og som passer på! Det skal jeg fokusere aller mest på. Resten av min tid og energi skal jeg bruke til å hjelpe andre med min historie! Det føler jeg er en god plan for fremtiden !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg