Prosjekt: bli mer damete….

Gjennom livet har jeg hatt mange prosjekter. Og jeg har lykkes i noen, og vært mindre heldig med noen. Slik er jo livet. Men ett prosjekt mislykkes jeg i gang på gang. Jeg bør bli mer damete! Hvorfor er det så vanskelig å finne ut av det? Jeg fyller 40 år neste år, og blir stadig minnet på at det er på tide å endre stil. Jeg liker saggete joggebukser, og fleece gensere og hettegensere. Jeg tenker komfort istedenfor stil. Jeg glemmer nesten alltid å bruke smykker eller ørepynt. Jeg liker joggesko istedenfor pensko. Jeg er ikke vant med høye hæler. Jeg har for store størrelser på klærne fordi jeg i mitt hode enda er mye større enn det som er virkeligheten!

Jeg har både Cardigan , skjørt og kjoler i mitt klesskap. For jeg har tatt skippertak før. Men blir de brukt? Nei! Det er virkelig helt idiotisk av meg! Jeg kan se på inspirasjon, og kikker mye på mote på Internett. Det er mye jeg liker! Men hvorfor kler jeg meg ikke slik?? Nok en gang sitter problemet i mitt hode! Jeg tørr ikke! Jeg velger det som er tryggest for meg! Tenk om noen synes jeg kler meg for fint?? Hva om jeg skiller meg for mye ut?? Det handler om min selvtillit! En selvtillit som er er blitt høyere på noen punkter, mens den er fryktelig lav på andre punkt. Klær, sminke og smykker har jeg desverre liten selvtillit på.

I bryllupet mitt gav min forlover meg beskjed om at neglelakk måtte til! Så slik ble det, og jeg likte det! Og når min kjære sa forsiktig til meg at han likte at jeg brukte neglelakk, og jeg ble mer damete, begynte jeg å tenke. Hvorfor skal jeg ikke pynte meg? Jeg vet at det ikke kommer over natten å endre sitt tankemønster angående klær og stil. Men jeg kan ikke dra rundt og holde foredrag i saggebukser og hettegensere! Nå må jeg skjerpe meg, og finne en stil som passer akkurat meg! Det skader ikke å være litt pen dame i blant! Så nå er jeg på jakt etter min stil, og min måte å bli mer voksen i stilen på! Det blir spennende å se hva som blir min garderobe etterhvert! Og mine skjørt skal brukes! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg