Alle valgene vi tar i livet!

Jeg har tatt mange valg i livet mitt. Noen valg har jeg tatt altfor tidlig. Noen valg tok jeg altfor sent. Noen valg angrer jeg veldig på at jeg tok. Andre valg skulle jeg tatt for lenge siden. Vi kommer alle sammen til ulike situasjoner i livet hvor vi må foreta valg. Valg som vil påvirke resten av livene våre. Ikke alle valg er like viktige, men alle er med på å forme livene våre! Noen av disse valgene kommer vi til å være strålende fornøyde med. Andre valg kommer vi til å angre bittert på! Slik er livet! Vi møter det alle sammen!

Det har hendt meg flere ganger at jeg ikke skjønner konsekvensen av mine valg, før det på en måte er litt for sent. Og da kan det være fryktelig vanskelig å klare å snu! Jeg er som person egentlig veldig sta. Men min stahet har i flere tilfeller ført meg lenger og lenger inn i vanskelige og uholdbare situasjoner. For jeg så ikke konsekvensen av mitt valg, før det var for sent! Det førte til mange år med smertefulle opplevelser. Jeg har mange ganger tenkt at jeg skulle ønske jeg valgte annerledes. Men samtidig så er det flere sider av samme sak, og noen av de er svært positive. Summen av alle valg blir livene våre!

Jeg har lært utrolig masse om meg selv i de siste årene. Jeg har fått kjenne på hva som bor inni meg av styrker og svakheter! Og jeg har tatt nye valg! Valg som har vært utrolig tøffe å ta! Valg som nesten har tatt knekken på meg i perioder! Men det var riktige valg. Valg som førte til store og positive endringer i mitt liv. Endringer som måtte til! Nå har jeg lært å tenke meg om før jeg tar store valg. Jeg har lært meg å tenke over plusser og minuser. Det kommer av livserfaring! Som voksen har man andre øyne på livet! Jeg er fortsatt veldig sta, men jeg bruker min stahet på en konstruktiv måte! Jeg bruker min stahet til å kjempe for meg selv og min familie. Jeg bruker min stahet til å aldri gi opp! Jeg bruker min stahet til å reise meg opp igjen når jeg faller!

For jeg har valgt å få meg ett godt liv! Jeg har valgt å gjøre store endringer i livet mitt! Jeg har valgt å være åpen om livets harde realiteter!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg