Fru Gundersen baker brød!!

Så har jeg virkelig tatt på meg husmorhatten, og bakt grovt brød her hjemme! Jeg fant en enkel og sunn oppskrift på nettet, og laget min versjon av det! Oppskrift er følgende:

1 3/4 liter lunkent vann

1pakke gjær

4 Ts salt

3dl havregryn 

500gr grovt rugmel

1kg sammalt hvete fint

1kg siktet hvetemel

Jeg blandet alt i kjøkkenmaskin , og eltet i 7 minutter! Hevet tildekket i romslig bolle i en time! Så knadde jeg deigen, og delte opp i fire brød ! Plasserte dem i langpanne, smurte litt smeltet smør mellom brødene! Hevet i 30 minutter! Stekte dem på nederste rille 210 grader i 45 minutter, deretter 200grader i 15 min! Avkjøles på rist!


Resultat
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg