Høyesterettsadvokat Gunnar Nerdrum gjør meg rasende!!

Denne helgen skulle jeg ta livet med ro, og stresse ned. Det gjør jeg forsåvidt også. Men samtidig er jeg mildt sagt rasende og opprørt. For jeg satte nesten fredagskosen i halsen i går kveld da jeg i VG leste Høyesterettadvokat Gunnar Nerdrum sine uttaleser om voldtekt. Han har uttalt at voldtekt kan ses på som en kort utskeielse, eller en ekteskapelig rettighet! Jeg kan ikke fatte at det går an i 2016 å ha et slikt forferdelig kvinnesyn! Han mener det kan være vanskelig for en mann å forstå om kvinnen egentlig sier nei eller ikke!!

Advokaten synes det er synd at unge , fremadstormende menn som ” misforstår” et nei skal dømmes til minimum 3 års fengsel! Hvis man ikke klarer å forstå et nei, så er man faktisk ikke særlig fremadstormende i mine øyne! Advokaten synes synd på overgriperen, stakkars! Ja det er tragisk å bli dømt til fengsel! Men hva med den kvinnen som faktisk har opplevd at noen har benyttet seg av hennes kropp uten lov!! Sex uten samtykke er voldtekt! Alle bestemmer over sin egen kropp! Å bli utsatt for slike overgrep er fryktelig skadelig, og det tar lang tid å heles. 

Advokaten uttaler også at en ektemann egentlig bare benytter seg av sin ekteskapelige rettighet! Det gjør meg faktisk opprørt!! Kvinners eller menns rettigheter til å bestemme over egen kropp forandres ikke selv om man er gift! Dersom den ene parten ikke ønsker å ha sex, så skal den andre parten respektere det! Slike holdninger som advokaten her ytrer, er med på å fronte et kvinnesyn som er utrolig skremmende! Ingen skal respektere at intime grenser blir brutt! 

Jeg vil ha ett rettferdig rettssystem. Jeg vil ikke at noen skal dømmes uten grunn! Men å utføre sex på et annet menneske uten samtykke fortjener straff! Man skal vite at partneren ønsker dette før man setter i gang! 

Sånn! Ferdig snakka!! Måtte ut av systemet!!

Nå skal jeg nyte helgen!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg