Planlegging i heimen…..

Selv om jeg går hjemme, så er det til tider travelt å rekke over alt jeg skal gjøre! Og når jeg i tillegg har litt gullfiskhjerne, og er glemsom, så bør jeg planlegge uken godt! Jeg har derfor tatt grep, og forsøker å bli mer strukturert i hverdagen! Forrige helg laget jeg meg en liste over oppgaver som burde gjøres i løpet av uken. Og jeg krysset dem ut når de var gjort! Det var faktisk svært motiverende å se at listen ble mindre og mindre! Så det skal jeg fortsette å gjøre de neste ukene også!

Jeg begynner også med ukemeny for middager! Da går mathandlingen så mye enklere , og det er mer økonomisk! Jeg har en liten magnettavle på kjøleskapet, og der skal menyen stå skrevet! Da vet alle hva som er middagen i dag! Jeg passer også på at de enkleste middagene kommer på de dagene hvor jeg er mest opptatt! Det gjelder å få dagene til å gå lettest mulig for å spare energien min litt! Skolehverdagen starter igjen på torsdag, så da må rutinene være på plass igjen i heimen!

Hver søndag går jeg altså gjennom kalenderen min for å få oversikt på hva som skal skje! Jeg planlegger møter, treninger, aktiviteter. Jeg må også legge inn tid til hvile, slik at kroppen henger med! Dette er enkle grep, men de gjør susen for meg! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg