Hjernen jobber og jobber….

Jeg har en tendens til å tenke altfor masse. Jeg veier ting opp og ned, og tenker altfor mye på ulike scenarioer som kan dukke opp i livet mitt. Hjernen vil liksom ikke roe ned for øyeblikket. Den jobber med masse ideer og tanker, den vurderer muligheter og farer. Det spinner i hodet nesten hele døgnet. Jeg har problemer med å få logget meg skikkelig av, og få nok hvile. Søvn er ofte en mangelvare selv om jeg er sliten. Jon Blund vil liksom ikke komme til mitt hus….

Jeg vet hvorfor jeg er inne i en slik periode akkurat nå. Det er fordi jeg jobber masse med fortiden min, og hvordan jeg vil at fremtiden skal være! Jeg bryter mentale sperrer, fordi jeg vil videre i livet mitt! Jeg orker ikke at fortiden min skal stoppe meg fra å utvikle meg videre! Jeg vil heller  bruke den til å komme meg fremover, og bruke den fornuftig!

Jeg vet at jeg er en mester i å presse meg selv. Jeg presser meg selv ut av komfortsonen. Jeg ønsker å leve mer! Jeg ønsker å oppleve nye ting! Jeg vil liksom ta igjen litt av det jeg føler jeg har tapt underveis i livet! Jeg har så utrolig lyst til å lykkes med livet mitt! På mange måter har jeg allerede klart å lykkes! For jeg er fullt oppegående til tross for sykdommer og smerter! Men jeg vil altså oppnå mer! Og det er da det er godt å ha min kjære som holder meg litt i ørene…

En av mine største utfordringer nå fremover, blir å holde meg selv på matten! Ta det i et rolig tempo slik at jeg ikke tar helt av! Jeg må ta steg for steg, og faktisk se at det fungerer bra for oss! Men jeg er utålmodig av meg, og vil lykkes med en gang! Jeg setter skyhøye krav til egen prestasjon, og glemmer ofte at veien blir til mens man går! Jeg må innse at jeg er en amatør i det jeg skal i gang med nå, og at alt ikke sitter spikret ved første forsøk! Men jeg vil bli flink! Jeg vil nå ut med budskapet mitt! Så jeg øver og øver!

Dette presset har jeg hatt på meg selv hele livet mitt. Det er ikke lett å ta bort. Og det er greit å legge litt press på seg selv. Men ikke for mye om gangen! Så nå gjelder det å jobbe etter oppnåelige delmål, og være fornøyd med det! Jeg kjenner på kroppen min at jeg stresser litt for øyeblikket. For jeg vil så inderlig gjerne mestre dette prosjektet! Jeg har funnet ut hva jeg ønsker å bruke fremtiden min på. Men jeg må passe på kropp og sjel underveis slik at jeg kan leve godt underveis! Det blir nok en vanskelig balansegang, men jeg skal finne ut av det !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg