“Den perfekte mammaen”

Hvem er den perfekte mammaen? Hvem er den idealmammaen som vi alle higer etter å være? Hvem er den mammaen som alltid har alt på stell, og alltid ligger foran skjemaet?? Hvem er den mammaen som alltid har skinnende, rent hus og snille unger?? Vet dere hva? Jeg kjenner henne ikke! Det er i hvert fall ikke meg!

Her i huset er det ikke alltid skinnende rent! Her i huset går ikke alt på skinner, det kan jeg love dere! Her er det ikke alltid mammaen har kontroll på tidsfrister og foreldremøter! Her kan det fort bli både rotete og kaotisk! Men det gjør ikke noe særlig. For vi har det som er viktigst i livet. Nemlig kjærlighet til hverandre!

Jeg klarer ikke å leve opp til alle de tusen forventningene som stilles til en husmor og mamma. Jeg har barnas ve og vel i hovedfokus, og resten av huset kommer etterpå! Vi lever ikke i konstant rot og skittent hus, men det tas ved behov! For meg betyr det aller mest at vi kommer oss greit igjennom hverdagens gjøremål.

Jeg liker aller best å være mamma. Det er min hovedoppgave! Og jeg tar gladelig mine oppgaver i huset også etterpå. For jeg vil jo ha det fint rundt meg! Men jeg har måtte lære på den harde måten hva som betyr mest her i livet. Det er de gode stundene vi har sammen! Kjærligheten og tryggheten som er i et godt hjem! Å ha tid til å hjelpe med store og små utfordringer i hverdagen! Å legge til rette for en god barndom og ungdomstid! Det er det som betyr aller mest i vårt hjem!

Det er godt å være to om det. Å kunne hjelpe hverandre med det som må gjøres! At min kjære har forståelse for at huset ikke er plettfritt når han kommer hjem, fordi jeg har løpt på møter med ulike etater hele uken. Det er godt å ha den forståelsen i bunn! Så lever jeg veldig godt på at mine håpefulle synes jeg er en god mamma! Det holder i massevis for meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg