Jeg skal delta i min første demonstrasjon!

På torsdag 25.august kl 18.00 har jeg bestemt meg for å delta på en demonstrasjon her i Mandal. Og jeg skal gå i demonstrasjonstog fordi vi skal markere en sak som berører meg personlig, og som berører mange andre. Rettsikkerhet ved voldtekt-hvorfor dømmes så få! Vi skal ha oppmøte ved Buen, og gå i tog sammen til torvet hvor der vil bli holdt appeller, Jeg har ikke noe rolle i dette arrangementet, men vil vise min støtte til denne saken.

Det kommer til å bli en sterk ettermiddag! Jeg kjenner allerede nå at det engasjerer følelsene mine dypt og inderlig! Vi har lest mange saker i nyhetene siste tiden, og skremmende uttalelser fra ulike hold. Vi er nødt til å holde fokuset oppe, og kjempe for økt rettssikkerhet for ofrene. Det handler om respekt for individet, og det er verd å kjempe for!

Jeg har bedt om å få gå sammen med nye venner, da det blir for tøft å komme helt alene. Jeg gleder meg til å gå sammen, og sette fokuset på en så viktig sak! Ingen mennesker bestemmer over andre sin kropp! Og dersom overgrep skjer, skal det straffes hardt! Jeg har aldri vært med på slike arrangement før, så det blir en ny opplevelse for meg! Det kommer garantert til å vekke følelser i meg, men det får stå til! Sammen er vi sterke, og sammen kan vi få til viktige endringer! Jeg ønsker å være et engasjert menneske, og støtter opp om et så godt tiltak!

Så jeg oppfordrer alle mine lesere i området til å komme å delta sammen med meg! Sammen kan vi hjelpe hverandre, og sette fokuset på en kjempeviktig sak! Vise at vi tror på hverandre! Vise at vi bryr oss om hverandre! Vise at vi ikke godtar systemet slik det er nå!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg