Jeg kan ikke endre fortiden…..

Tenk om jeg hadde en tryllestav. En tryllestav som kunne ta vekk all smerte, og såre opplevelser. Som kunne ta bort redsel og frykt. Som kunne ta bort all angst og vonde traumer. Som kunne forhindret alt det vonde som vi har hatt i livet! Som kunne hjulpet meg til å se alle feilene som ble begått. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg kunne ha endret på fortiden. For det gjør så vondt å se hva som vi må bære med oss. Det smerter så inderlig i hjertet mitt når alt det vonde kommer frem. Og jeg må stå klar, være sterk og holde rundt. Trøste og gi trygghet når alt stormer . Være rolig, og behersket. Selv når jeg er opprevet og rasende. Jeg må være sterk…

Sannheten er at jeg ikke alltid er like sterk. Jeg er ikke alltid like tøff. Jeg er ikke alltid like modig. Og jeg har ikke alle løsningene på hva som er best å gjøre. I dag har jeg grått mine tårer, for jeg føler på en maktesløshet og et sinne. Jeg vil så gjerne at andre skal ta ansvar. Ta ansvar for det vonde som har skjedd. Men det skjer ikke. Jeg må være sterk, ta fighten og finne veien videre sammen med min kjære! 

Jeg forsøker å være den sterke, og jeg gir meg aldri! Men noen dager blir det bare for smertefullt. Så i dag tok jeg litt telling. Jeg må bruke litt tid. Tid til å komme videre. Tid til å plassere ting på rett sted! Jeg klarer det nok…..må bare slippe ut litt tårer av og til….

2 kommentarer
    1. Sterk lesing. Imponert av dine ferdigheter. Flink du er til å skrive. Håper du har en god dag idag 😊 Mvh Torunn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg