Hva ønsker jeg å oppnå??

I formiddag ble jeg stilt et viktig spørsmål! Hva ønsker jeg å oppnå med bloggen og foredragsvirksomheten min? Hva er det som er drivkraften bak! Jeg ba om noen sekunders tenkepause før jeg svarte! Svaret mitt ble at jeg ønsker å fjerne tabuet rundt psykisk helse, og være et ansikt for dem som trenger å se at man kan reise seg igjen selv om man faller! Jeg ønsker å hjelpe andre som er i lignende situasjon som meg selv. Og jeg ønsker å forklare etatene hva som behøves for å klare livet etter slike tøffe tak! Jeg har et stort ønske om at min historie skal få andre til å ta grep i sine liv! Jeg ble også spurt om jeg var villig til å bli intervjuet av aviser og media. 

Da jeg svarer ja på det, fikk jeg som så ofte før, høre at jeg er modig! Men jeg føler meg ikke så modig. Men jeg kjenner dypt inni hjertet mitt at dette er det jeg vil jobbe med! Og da må jeg våge å stå frem! “Kjendis” er ikke noe jeg ønsker å være, men man må være villig til å vise ansikt dersom man vil hjelpe andre! Hva fremtiden bringer vet ingen. Jeg føler ihvertfall at det er riktig å være åpen om det meste. La folk få se at selv om man har PTSD, så kan man være oppegående og dyktig! Jeg er en viktig ressurs på min egen måte! Og jeg er ikke alene! Så nå jobber jeg med å finne riktig balanse mellom privatliv og jobb. Jeg forsøker å knyttet nettverk, og samtidig ta vare på familien! 

Etter møtet var det deilig å trene litt! En god økt som gir energi og motivasjon til veien videre! Jeg ønsker å være et slags forbilde , og da er fysisk aktivitet kjempeviktig! Min PTSD reguleres ikke av medisiner , men fysisk aktivitet og terapi. Jeg lever uten medisiner i forhold til psykisk helse. Det er jeg glad for! Hver enkelt må finne sin vei å gå ! Det er spennende tider, og jeg lurer på hvordan fremtiden blir! Håper dere blir med på ferden!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg