Når man møter ekte mennesker!

I dag har jeg vært sammen med ekte mennesker. Mennesker som prater åpent og ærlig om livets utfordringer og erfaringer. Jeg får virkelig brynt hjernen min, og må sette meg inn i situasjoner jeg aldri før har vært borti i mitt liv. Det gjør godt. Det er sterkt, og det får meg til å tenke. For det setter mitt eget liv og egne utfordringer helt til side for et øyeblikk. Jeg fokuserer på helt andre ting i noen timer. Det er ubeskrivelig deilig. Og jeg fikk i tillegg le ordentlig flere ganger i løpet av disse timene. Det gjorde godt, og jeg kjente det var lenge siden jeg hadde slappet av på denne sosiale måten. Å være sammen med andre voksne mennesker er gull verd i blant!

Jeg har vært skånet for masse utfordringer i livet mitt. Jeg har absolutt ikke noe forhold til rusmidler eller misbruk. Jeg kjenner ikke til denne delen av samfunnet vårt fra før! Jeg har ikke pratet med noen engang. Nå har jeg møtt mennesker som har et annet kjennskap til disse miljøene, og det er sterkt å høre om. Jeg får en større innsikt i livets ulike skjebner og valg. Og jeg har vært heldig, tross alt som har skjedd. Vi har så godt av å få ting midt i fleisen av og til. Komme oss ut av komfortsonen, og virkelig se hvordan verden er utenfor vår egen stue. Jeg blir i hvert fall full av tanker, og er full av takknemlighet for at jeg får bli kjent med vakre mennesker. Mennesker som har vært ute en vinternatt, men som likevel klarer seg veldig fint. Diskusjonen får en helt annen dybde. Og jeg kjenner at jeg liker det virkelig godt!

Så jeg hadde en god følelse i kroppen da jeg dro hjem. Hjem til mitt gode og trygge hjem. Med muligheten til å tenne fyr i ovnen min, og få det godt og varmt rundt meg. Sette på radioen, og høre nydelig musikk mens jeg laget middag til meg og ungene. Gleden over å få barna hjem, og bare kjenne på gleden og varmen vi har mot hverandre! Kall meg gjerne sentimental, men jeg kjenner på masse følelser i meg selv i dag. Jeg har til nå hatt en veldig fin dag. Jeg har opplevd flott natur, og kjent vinden i ansiktet. Jeg har vært sammen med en liten og flott gjeng i noen timer. Nå skal jeg kose meg hjemme i ettermiddag. Og jeg skal kjenne på den gode følelsen jeg har i kropp og sjel. For jeg er glad i livet mitt. Jeg er takknemlig for alt jeg faktisk har rundt meg. Det trenger vi å bli minnet om.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg