Tydeligvis et interessant emne…

Det var helt tydelig at gårsdagens innlegg om å være glad i seg selv engasjerte mange av dere som leser bloggen min. Det er kjekt å se at dere viser interesse for mine innlegg. Det ble også noen kommentarer. Tydeligvis så er det et emne mange har et forhold til, og kanskje kjenner seg litt igjen i. Jeg er en åpen person, og velger å skrive offentlig om tanker og følelser som jeg har. Og det kan være vanskelig å vite hvordan man skal reagere på ulike kommentarer som kommer. Men jeg håper at vi kan holde kommentarene på et anstendig nivå fremover. Diskusjon er alltid bra, men jeg ønsker ikke drittkasting på min blogg. Så derfor blir noen innlegg ikke publisert. Det er min avgjørelse å vurdere dette. Jeg ønsker å ha en grei tone i kommentarfeltet.

Jeg vil gjerne si litt nå til dere alle sammen. For jeg er opptatt av at vi er ulike mennesker. Vi har ulik smak, og har hver vår måte å være på som vi bestemmer selv. Dette gjelder i hvert fall når det gjelder hvordan vi kler oss og hvordan håret vårt ser ut! Jeg respekterer at andre har ulik smak enn meg, og forventer det samme tilbake dere. Gjennom årenes løp har jeg fått masse kommentarer for min hårsveis. Den er faktisk ikke så fryktelig spesiell som folk vil ha det til. Og hvert fall ikke nå når jeg har naturlig hårfarge! Jeg har fått masse kritikk, og til dels svært sårende kommentarer på dette gjennom mange år! Før ble jeg skikkelig sint og såret. Nå blir jeg egentlig bare oppgitt. For det er faktisk slik at hver enkelt bestemmer over egen hårsveis selv. Og jo mer negative kommentarer jeg får, jo mer ønsker jeg å være slik som jeg er. For det er faktisk slik jeg vil være! Og da trenger ingen andre å bry seg med det! Pass på deres eget hode først!

Å finne sin egen stil, er noe som kan ta tid. Jeg prøver og feiler fortsatt. Jeg koser meg fortsatt i joggeklærne når jeg er her hjemme, men har lagt om til litt penere stil når jeg går hjemmefra! Jeg kommer til å bruke lang tid på denne prosessen. For jeg trenger tiden. Jeg skal nemlig henge med, og være meg selv underveis. Det er det viktigste for meg. Så der kjenner jeg at jeg blir veldig egen og sta. For det er mitt prosjekt. Og jeg får masse gode råd fra min kjære, og han er flink til å kommunisere med meg om slike ting. Å finne seg selv er ikke alltid like enkelt. Man har mange faktorer som spiller inn, og som gjør det til en stor utfordring! Men jeg liker å jobbe med dette prosjektet. For det er spennende å se hva jeg liker, og hva som fungerer! Og det kan være ganske underholdende når ting absolutt ikke fungerer! Jeg er i hvert fall i full gang, og det er det viktigste for meg!

Så vi får alle sammen jobbe med hvert vårt. Og respektere hverandre akkurat slik som vi er. La folk få gå kledd slok som de ønsker, og ha den hårsveisen som de ønsker! For hvert menneske er edel vare!  Mangfold er en gave, og vi bør være glade for at vi er forskjellige alle sammen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg