Janteloven får ikke styre meg!

I hele mitt liv har jeg opplevd at andre snakket meg nord og ned. Det har jeg ikke tenkt å finne meg i lenger. Ikke fordi jeg tror at jeg så enormt mye flinkere enn andre. Men fordi jeg har like mye rett som alle andre til å bruke mine evner og talent. Jeg er faktisk veldig glad for at livet har lært meg masse forskjellig. Jeg vet hva som er feil for meg, og jeg vet hva som er riktig for meg. Og jeg har bestemt meg for å leve et godt liv fremover. Samme hva andre måtte tenke, si eller mene! For jeg ønsker å leve slik som vil. Jeg ønsker å jobbe med mine ting. Jeg ønsker å gi min familie en trygg og god fremtid sammen med min kjære mann. Og vi skal gjøre det på vår egen måte, med våre verdier i bunnen av vårt reisverk. Det er deilig å kjenne på en trygghet i seg selv. En trygghet som sier at man skal gjøre det som man ønsker, og ta de hensyn som behøves til mine nærmeste underveis.

Jeg er 39 år gammel. Jeg har forhåpentligvis lenge igjen å leve her på jorden. Jeg har brukt altfor mange år av mitt liv til å blidgjøre andre, og fylle andres behov. Jeg vil bruke min fremtid til å gjøre fruktbare og konstruktive handlinger sammen med mine nærmeste. Og da kan jeg ikke la Janteloven stoppe meg lenger. Så jeg tørr å være en blogger. Jeg tørr å være foredragsholder. Rett og slett fordi jeg har veldig lyst til det, og jeg har viktige ting å dele med dere! Så får faktisk andre bare mene det de vil om det. Jeg har kastet masken min i søppelen, og der går jammen Janteloven også! For jeg gidder ikke å snakke meg selv ned. For jeg vet jeg har ressurser som er til nytte for andre i denne verden! Jeg vet at min historie kan hjelpe andre. Og jeg er ikke villig til å bli kneblet av mennesker som ikke ønsker meg godt.

Jeg er en fighter. Jeg gir meg ikke. Jeg står på for det som jeg mener er riktig i livet mitt. Om det koster meg mange søvnløse netter, og mange tårer. For det jeg kjemper for kan ikke erstattes. Så jeg er ikke villig til å tape. Jeg går på med alt jeg har. Det skal bli så bra til slutt! Og jeg ser mye lysere på livet nå enn tidligere! De som kjenner meg personlig vet hvilke kamper jeg kjemper. Dere forstår meg på en annen måte enn resten av mine lesere. Og jeg kan ikke dele absolutt alt med dere. Men dere skal vite at jeg har det bra, og at jeg er klar for å vinne de kampene som dukker opp underveis!

1 kommentar
    1. Det er viktig med realistiske drømmer som enn kan nå, når du strekker deg for langt er fallhøyden veldig lang:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg