Jeg + Trendguiden= KRASJ!!

Som jeg har skrevet om tidligere her på bloggen min, så forsøker jeg å finne min egen stil. En litt mer voksen stil, og en stil som jeg kan føle meg litt mer feminin i! Det er en spennende prosess, og jeg har virkelig fått øynene opp for klær og sko!  Jeg har tidligere vært butikksjef for flere klesbutikker, og jeg drev også med innkjøp til disse. Så jeg har egentlig motesans, og jeg har rett og slett bare ligget i dvale noen år! Men nå forsøker jeg som sagt å finne tilbake til meg selv! Og jeg forsøker å finne inspirasjon til dette her på Internett. Det er spennende å kikke etter nyheter og trender. Men jeg lurer på om jeg er helt i min egen verden. For jeg har nettopp sett på Trendguiden på Minmote.no! Od for meg ble det full krasj!

Det ble her vist tre antrekk som skal være skikkelig in i høst. Første antrekket bestod av lyserosa, overzized genser med et rødlig plisseskjørt! Et slikt skjørt som ble brukt for cirka hundre år siden. Det så helt grusomt ut etter min smak, og jeg måtte le litt av det hele. Antrekk nr 2 var da en kort kjole med heftig utringning! Fin kjole for så vidt, men jeg hadde slitt både med å dekke rumpa skikkelig, og holdt puppene på plass. Her snakker vi heftig bruk av teip for å hatt sjansen til å fikse det! Dessuten må det være fryktelig kaldt å gå slik midt på høsten! Til slutt fikk jeg se en buksedrakt i fløyel! Jeg får noia bare noen nevner fløyelsplagg! Damen var riktignok flott i antrekket. Det var clutch vesker og pene sko til alle antrekk.

Trendguiden er sikkert vel og bra. Vi har alle forskjellig smak, så det er nok et program for andre enn meg. Men det som irriterer meg er at det er stive priser og merkevarer som får plass på skjermen. Jeg stiller litt spørsmål om Trendguiden kun er ment for de som har mulighet og lyst til å ha ett veldig stort klesbudsjett? For jeg og mange med meg vil svært gjerne bruke de siste trendene, men blir litt motløs når alt som vises frem er langt over eget budsjett. Jeg kunne virkelig godt tenkt meg å få sett litt av trendene hos de vanlige butikkene som man finner rundt oss! De som selger flotte klær til en prisklasse som de fleste kan klare å løse inn. Nå har jeg jobbet såpass innenfor bransjen, så jeg kan fint se på noe dyrt på internett, og finne rimeligere varianter etterpå. Men det hadde vært kjekt hvis Trendguiden og lignende program kunne justert litt på sitt fokus på dyre merker. For jeg tror at det er flere enn meg som reagerer på det prisnivået vi blir møtt med overalt!

Jeg vet at noen av dere blir provosert, og gjerne vil ha Trendguiden slik den er. Smaken er som baken. Vi er alle forskjellige, så det er greit. Men for meg ble det i hvert fall full krasj. Så jeg tror jeg fortsetter min søken etter inspirasjon andre steder!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg