Jeg vil ikke ha en mammablogg!

Det er svært mange bloggere som velger å eksponere sine egne barn på bloggen sin. Det publiseres bilder i hytt og vær hele tiden. Jeg har også publisert bilder på egen Facebook side. Der er det kun mine venner som ser. Men på bloggen min har jeg sagt nei. Der blir det ikke publisert bilder av mine barn i det hele tatt. Jeg er utrolig stolt over mine barn, men de har ikke valgt å være på en offentlig arena. Så derfor velger vi å skjerme dem her. Jeg vil rett og slett ikke at de skal eksponeres på den måten. Jeg omtaler jo mine barn i blant, de er en viktig del av mitt liv. Men bilder kommer ikke selv om de iblant ønsker det selv. Bloggen er min arena, og jeg ønsker ikke å la dem bli en del av det offentlige trykket som kommer med en blogg. Det holder at jeg får meldinger som ikke er bra. Mine barn trenger ikke den belastningen.

Foreløpig har jeg ikke tjent penger på min blogg. Men det kan godt hende det skjer i fremtiden. Men jeg vil ikke tjene penger på egne barn. Det er helt utrolig å se hvor bevisst flere bloggere velger å bruke sine barn i medier. Jeg blir skremt av det. De er så små at de skjønner ikke selv hva som foregår. Enhver blogger får velge selv. Jeg hadde nok fanget flere lesere dersom jeg hadde publisert hele familien min på bloggen. Men der går mine grenser. Det holder lenge med meg. Jeg er voksen, og har valgt det selv. Min blogg er ikke den som kommer til å bli størst i landet. Det er absolutt ikke noe målsetting for min del. Jeg liker bloggen min, og jeg har valgt min måte å løse det på. Så får vi se hvor langt det rekker. Jeg er trygg på at min beslutning angående barna er det riktige for vår familie.

Mine barn vet at mamma har en blogg. Og de vet at den er ment for voksne. Og dersom barna har spørsmål angående bloggen, så prater vi åpent om det her hjemme. De ønsker mest av alt å ha mamma hjemme, og er glad for at jeg forsøker å jobbe på en måte som er bra for oss alle sammen. Jeg ønsker å ha mest mulig fokus på andre saker her på bloggen min. For jeg har andre ting i min hverdag som jeg vil fronte her i denne kanalen. Livet inneholder så mange ting. Og der er mange ting å skrive om her på bloggen. Mine barn trenger ikke en offentlig rolle. Det får de velge selv når de blir voksne. Dette er ikke ment som et angrep på andre bloggere! Men det er mitt standpunkt. Jeg har fått flere spørsmål angående barna og bloggen. Derfor skriver jeg hva jeg tenker i forhold til det.

3 kommentarer
    1. Jeg har tatt det samme valget. Ingen bilder av barna mine på bloggen min, ei heller navn eller alder på dem. De har rett til å velge selv, og det respekterer jeg.

    2. Jeg syns det er en bra valg av deg som bør respekteres jeg er verken imot eller mot mamma logger og detvtror jeg ikke du er heller, men skjønner fullt og helt valget ditt. Detter jo masse annet man kan blogge om
      Ha en herlig uke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg