Selv den tøffeste har en sårbar side!

Mange ganger har jeg møtt mennesker som tar masse plass. De snakker gjerne svært høyt, gestikulerer masse med hender mens de prater. De ser ut som at de eier hele verden, og at de er verdens tøffeste! De takler jobb og karriere. Det er ofte fin fasade med flotte hus og dyre biler. Ingenting er et problem. Alt kan løses, og de virker som å ha absolutt alt sammen på stell. Men det er ikke nødvendigvis slik som det ser ut som i sosiale medier. Selv den aller tøffeste har sin sårbare side! Det som er inni oss samsvarer ikke alltid med det som vi ser utad. I mange tilfeller har jeg erfart at de som virkelig tar masse plass, de lager det bilden for å kamuflere på sår på innsiden. For å dekke over en skjørhet som de ikke ønsker å vise offentlig. Det er selvfølgelig helt lovlig å velge sin egen strategi på livet sitt. Men for meg er det blitt viktig å være ekte. Å vise den ordentlige Wenche. Ikke pynte på for å skjule hvem jeg egentlig er. For jeg er god nok i massevis slik som jeg er. Og det er vi alle sammen på hver vår unike måte.

Det er ikke alle som liker at man velger å være åpen om de vanskelige tingene i livet. Noen synes det er idiotisk av meg å skrive om eget liv og egne erfaringer. Greit det, så ikke gidd å les bloggen min da! Det er faktisk helt frivillig! Ingen tvinger deg. Jeg har mitt liv og mine erfaringer. Det har gjort meg til den personen jeg er i dag. Både på godt og vondt. Noen liker meg. Noen liker meg ikke. Det er helt greit, for jeg liker heller ikke alle som jeg møter eller leser om. Men ingenting skal hindre meg i å være meg selv fullt ut. Jeg velger å fortelle dere litt om hva som skjer i livet. Men det er bare en brøkdel dere får vite. Jeg holder mange tanker og opplevelser helt for meg selv. For jeg vil verne om mitt. Ha mitt eget lille univers. Så kan jeg selv plukke ut hva jeg vil dele med dere! Å skrive nært og ekte er viktig for meg. Mye viktigere enn antall sidevisninger og likes. For enten liker du meg, eller så gjør du det ikke. Sånn er livet.

Jeg er heldig som er så trygg på meg selv. Glad for at jeg har tatt imot den hjelpen som var og er nødvendig for min utvikling. For livet er i stadig utvikling, og jeg oppdager nye muligheter hver dag! Jeg gleder meg til å oppleve dagene som kommer, og se hva som vil skje meg fremover. Og min sårbarhet og ekthet skal være med meg hver eneste steg på veien. For jeg er meg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg