Hvordan overvinne angst?

Det finnes ikke noen mirakelkur for å overvinne angsten. Men må lære seg å stå i det, og forsøke å ufarliggjøre angsten. Man kan ha angst for mange ting som andre ikke forstår. Jeg har angst for å bestemme over TV. Det har jeg mine personlige grunner for. Jeg tørr å ta plass i det offentlige rom, men vil ikke ta plass i det private rom. Jeg vil ikke bestemme hva vi skal se på TV. 

Den eneste måten å bli kvitt denne angsten på, det er å faktisk bestemme meg for å se på TV når jeg har lyst. Se på den store TV i stuen istedenfor på min lille iPad . Jeg har derfor akkurat sittet i stuen med min kjære, og vi har sett Farmen sammen. Angsten har revet i kroppen, men jeg kom meg gjennom del 1. Snart kommer del 2 , og jeg må se den også. Hvorfor forteller jeg dere dette? 

Jeg vil si dere at man kan ha angst for mye rart, og fremdeles være et oppegående og sterkt menneske. Vi kan jobbe oss gjennom vanskelige ting, og stå sterkere etterpå. En vakker dag i fremtiden skal jeg ikke kjenne noe angst idet jeg tar på fjernkontrollen for å skru på TV. Jeg nekter å gi meg! For jeg har klart å riste av meg angst for andre ting før. En ting om gangen. Jeg tar livet mitt i den retningen som jeg ønsker. I mitt tempo. På min måte. Dere får være med på godt og vondt. Jeg har bestemt meg for å overvinne angsten. En vakker dag er jeg der!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg