Når Donald “Duck” vant halve kongeriket!

Jammen tok mektige Donald innersvingen på gamle fru Clinton i det store USA i natt. Og hele verden skjelver i buksene. Hva kommer denne mektige mannen til å finne på fremover? Hvordan går det med USA nå? Blir det helt Texas der borte? Politiske kommentatorer er i sjokk og vantro. Tenk at han vant valget. Det hadde de ikke trodd. Vel, jeg er ingen politisk kommentator. Men jeg er overhodet ikke overrasket. Amerikanerne ble fascinert av denne vågale mannen som sa akkurat det han tenkte. Som ikke gadd å bry seg om han tråkket noen på tærne. Det aller viktigste for de fleste amerikanerne er at de stadig ønsker en forandring. Og denne mannen klarte å fascinere nok amerikanere til å gå for det uforutsigbare. En løs kanon som har klart å bygge opp sitt eget imperium over mange år.

Jeg tar det ikke så tungt. Det er verre med ungene. På skolen har det blitt snakket så mye om hvor farlig denne mannen er, så minstemann er helt skrekkslagen over resultatet. Men jeg forsøker å si at det går nok bra. Og her i Norge mente han at vi hadde jo en snill statsminister. Og at hun var jo så sterk og stor at han Donald turte nok ikke gjøre Norge noe vondt. Jeg fikk meg en god latter av hans uttalelser. Nå blir det i hvert fall litt action i mediene noen dager, så roer nok gamle Donald seg ned litt…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg