Verden går videre, folkens!

Overalt i mediene er det sjokk og vantro. Skremselspropaganda flyter i alle kanaler. Mange er livredde, og det høres ut som at verden skal gå under i morgen. Alt er sorg og redsel. For det er blitt valgt en ny president som har vært svært vågal i kjeften sin gjennom hele valgkampen. Jeg er ikke naiv. Jeg er slettes ikke enig i hans synspunkter. Og jeg liker ham ikke. Med vi kan ikke gjøre noe som helst med det. Gjort er gjort. Folket i USA har valgt. Det er ingenting vi kan gjøre med det overhodet. Og det som er viktigst å gjøre, er å bevare roen. For man sier mye rart i en valgkamp. Mye som man ikke har mulighet til å gjøre i praksis. Selv om han er president, så er det mange rundt ham som har noe å si. Jeg tror han ville vekke oppmerksomhet. Og han klarte det. 

I dag er faktisk mange barn redde. De er redde for den skumle mannen. Han som både er rasist og kvinnehater. Sm vil bygge store murer, og kaste folk ut. Det er det barna har fått høre på skole og på Supernytt. Min viktigste oppgave er blitt å berolige min sønn som faktisk er livredd. Derfor skulle jeg ønske at folk kunne ta det litt med ro. Overalt på Facebook står det overskrifter som tilsier at man nesten er klar for krig og svartedauen i morgen. Det har tatt litt vel av. Presidenten er valgt. Fremtiden vil vise om han er like gal som han liker å vise seg som. Jeg tror han har brukt kraftig med fjærene for å lage mest mulig blest rundtxseg selv. Og hans strategi gav han seieren. Om vi liker det eller ikke. Så ta en liten pustepause, og slapp av folkens! Verden står i morgen også!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg