Jeg er ikke perfekt, men jeg er mer enn god nok!

Snakker du deg selv opp eller ned? Er du krass i dine tilbakemeldinger til deg selv? Gir du deg selv tyn for alt mellom himmel og jord? Det er jeg en ekspert på. For jeg har vært i omgivelser i mange år hvor absolutt alt som gikk galt, ble på et merkelig vis min skyld. På ett tidspunkt i livet mitt sa jeg høyt og tydelig at hvis 3.verdenskrig bryter ut et sted i verden, så er det helt sikkert Wenche sin feil! Jeg var helt overbevist om at alt jeg gjorde var feil. Det er ikke noe bra for noe menneske å tenke slik. Sakte men sikkert brytes selvtilliten ned. Til slutt har man ikke noe igjen. Bare en hel haug med skam og skyld.

Jeg lever ikke slik lenger. Jeg vet at jeg ikke er perfekt, men jeg er mer enn god nok! Hver eneste dag gjør vi alle sammen en salig blanding av gode og vonde ting. Vi opplever mestring, og vi feiler i blant. Slik er livet. Men jeg har lært meg til å fokusere mye mer på det som jeg faktisk klarer. Jeg gleder meg over å mestre hverdagen. Jeg gleder meg over å lære nye ting. Jeg har lært å strikke og hekle. Det gjør meg glad å lage noe med hendene mine. Å skape noe nytt. Jeg er heldig som har klart å komme ut av den vonde spiralen. Men likevel drar den meg innover i uføret igjen dersom jeg lar den få lov. For det sitter dypt inni meg. Jeg jobber hver eneste dag med å kutte disse vonde strengene inn i mørket. Et mørket som ikke er bra for meg, og som jeg ikke hører hjemme i lenger.

Det er viktig å minne seg selv på at man faktisk er god nok. At man er ett menneske som er elsket akkurat for den man er. Med alle arr etter et liv på godt og vondt. For meg har det vært verdens beste medisin å bli elsket og respektert av min kjære mann. Å daglig få tilbakemeldinger i positiv valør varmer hjertet mitt. Det bygger meg opp, og hjelper meg til å ha rak rygg. For jeg er elsket akkurat slik som jeg er. Om kroppen ikke henger med, så er hjertet i full vigør! Det gir meg motivasjon til å bekjempe de vonde tankene om meg selv. Og det er viktig å lære mine håpefulle at vi er gode nok alle sammen! Jeg er glad for at jeg kan lære av fortidens feiltrinn, og gå videre i livet mitt. Og jeg vet at jeg er mer enn god nok.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg