Noen dager går jeg på trynet😥

I dag har jeg vondt. Både fysisk og psykisk. Det er lov å innrømme. Jeg skippet trening på grunn av motløshet. Jeg gråt mine tårer på møte i dag. Jeg spiste ingenting før kl 13.30. Jeg gikk mentalt på trynet. Bagasjen har blitt tung å bære. Jeg aksepterer det, men er fryktelig utålmodig. For jeg vil ikke ha slike dager eller perioder. Jeg kjemper meg gjennom dagene, men er inne i en tung periode. Jeg smiler så godt jeg kan og forsøker å være sterk. Jeg hjelper alle andre. Men jeg glemmer litt å hjelpe meg selv. Hverdagen rundt meg sviver videre, og hus og hjem er på stell. Men inni meg er ting i stor uro. 

Heldigvis har jeg gode samtalepartnere som hjelper meg videre. Små steg som fører meg riktig vei. Men jeg må ta tilbake meg selv litt. Få orden på det å spise. Kavre meg på trening eller tur. Gjøre de tingene som hjelper meg videre. Som jeg vet så inderlig godt om. Men som for øyeblikket er store utfordringer. Jeg er fæl til å straffe meg selv. Jeg tar på meg et ansvar som ikke er mitt. Jeg kan gå med store revmatiske smerter, men jeg tar sjelden en smertestillende tablett. Jeg skal liksom bare leve med smerten. For i den lille hjernen min er det et sårt punkt som sier at det er bare sånn det har blitt. 

Jeg fungerer som husmor. Huset er ryddig, og klesdunken er tom. Maten blir servert, og jeg har fred og ro i huset. Men inni meg sliter jeg med masse forskjellig. Og jeg må ta tak i det. For jeg kan ikke ha det slik. Nå må jeg passe godt på meg selv fremover. Da blir jeg en mye bedre mamma og ektefelle. Og jeg blir en bedre utgave av meg selv. En som liker seg selv. Som kan puste ut, og tenke at alt ordner seg til slutt. Som kan ta en dag om gangen. Glemme gårsdagen , og ikke ha fokus på morgendagen. Dit skal jeg. Og jeg tar imot hjelp på veien dit.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg