Jeg må prioritere annerledes!

Jeg har nå siden jeg jeg kom ned til Mandal vært med på organiserte treninger. Jeg har i tillegg hatt egen PT time hver uke. Det har selvfølgelig kostet noen kroner, men jeg føler at det har det vært verd. Men i tiden frem mot jul har jeg bestemt meg for å prioritere litt annerledes. Jeg er sykemeldt fra en liten deltidsstilling, så mitt bidrag rent økonomisk til husholdningen er begrenset. Så frem mot jul må jeg rett og slett prioritere annerledes. Så nå blir det masse egentrening her hjemme og i Furulunden på meg en stund fremover. Jeg har tilgang til treningsprogram via internett, til en veldig billig sum i måneden. Dermed kan jeg fint trene alt mulig her hjemme i stuen min. Men det krever egeninnsats og motivasjon.

For meg er trening veldig viktig. Men jeg må av og til legge egne behov litt bort for familien sin skyld. Det er kjedelig med trang økonomi, men der fins mange som har det betydelig verre enn oss.  Jeg forsøker å tenke positivt, og har bestemt meg for å gjøre en solid innsats her hjemme. Så rett før jeg la meg i går kveld la jeg ut treningsmatten i stuen, fant frem Corebare og strikk. Så nå er det bare å finne riktig treningsprogram på internett, og komme seg i gang med en solid treningsøkt i egen stue. Så her sitter jeg klar i treningstøyet, og pusher meg selv i gang med ukens første treningsøkt på egenhånd. Jeg skal fortsette på gruppetrening med Revmatikerforeningen på torsdager. Så da treffer jeg Irene og gjengen! Det blir kjekt!

Det er ikke noe stas å måtte gjøre slike endringer. Skulle svært gjerne hatt det annerledes. Men det er viktigere ting som må prioriteres i hvert fall i en periode. Jeg håper at jeg klarer å motiverer meg selv så godt at det ikke blir negativt for min helsesituasjon. Jeg må trene flere ganger per uke, ellers går revmatismen og psyken rett i dass. Det ønsker jeg slett ikke skal skje. Så dermed burde jeg ha mer enn nok motivasjon til å klare dette helt selv. Så nå er det bare å sette i gang!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg