La kropp være kropp!

Som en voksen dame på snart førti år, med både hengemage og hengepupper, så må jeg innrømme en ting: Jeg er drittlei alt fokuset på KROPP! På sommeren skal vi være i hardtrening i mange måneder for å kunne vise oss på stranden uten å skjemmes . Og nå skal vi gjøre alt vi kan for å bli supersexy i julebordskjolen! Og julemagasinene bugner av gode oppskrifter på julekaker og julegodterier!  Men pass på, for på nyåret kommer alle slankekurene og diettene rett i fleisen på oss alle sammen . I tillegg så kan man til stadighet både se og lese om unge “forbilder “som har fylt opp botox i panna, fylt puppene med silikon eller fått skikkelig trutmunn med hjelp av sprøytestikk. Noen ganger føler jeg verden har blitt helt gal.

Ja, jeg setter det på spissen. Men overalt hvor vi snur oss så er det fokus på kropp.  Vi blir minnet på hvordan man bør se ut, og hva man ble gjøre for å bli vakker! Det gjør meg trist. For jeg vil være vakker akkurat som jeg er. Jeg har lyst til å pynte meg, og faktisk være fornøyd med meg selv og eget utseende. Jeg vil ikke skjemmes over meg selv. Selv som voksen blir jeg ofte berørt av alt som svirrer rundt meg. Dagens ungdom lever under et umenneskelig kroppspress. Jeg merker det på mine egne barn. De blir målt og veid, og de sammenlignet hverandres vekt. Det skaper et press i tidlig alder samtidig som TV og Internett flyter over av ulike meninger om utseende og vekt. Det er trist at det er dagens virkelighet. 

Jeg vil ha et samfunn hvor det er plass til alle. Til høye og lave, til store og små! Derfor skal jeg forsøke å være meg selv, og faktisk være stolt av akkurat meg! For selv om magen ikke er særlig stram, og jeg ikke har drømmekroppen , så vil jeg være glad i meg selv❤️❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg