Mamma med hjertet utenpå!

Det begynner å bli noen år siden jeg ble mamma. Å være mamma er det største og viktigste som har skjedd i livet mitt. Det var det viktigste valget jeg noen gang har tatt. Jeg ønsket å få bli mamma. Livet ble slik at det ble adopsjon som var vårt alternativ. Og det er to fantastiske prosesser som begge endte i to flotte sønner. Jeg er så uendelig glad i begge to. De betyr alt for meg. Jeg er mamma med hjertet utenpå. Helt fra de aller første bildene kom til oss, har de vært i mitt hjerte. Livet har gitt oss våre utfordringer. Men jeg overvinner dem så lenge det ender bra for mine kjære.

Min største utfordring som mamma er at jeg er litt for mye hønemor. Jeg er så inderlig redd for at noe skal gå galt. Men jeg må la dem få utforske livet i trygge rammer. La hverdagen være så forutsigbar og god som mulig. Være der som den trygge basen som de kan komme hjem til uansett. Det blir det viktigste jeg kan gjøre fremover. La dem få utvikle seg, og vokse seg store og sterke. Gi dem frihet til å få forme egen personlighet. Finne sine styrker og svakheter. Løfte dem opp når det behøves. Gi dem ros og oppmuntring. En klem når de ønsker det. Det er min største oppgave fremover.

Det finnes ingen annen jobb i verden som er viktigere en akkurat det å være mamma…..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg