Mammarollen er krevende, men deilig!

Det er noen år siden jeg opplevde å bli mamma. Det er uten tvil det aller største som har hendt i livet mitt. Ingenting kan sammenlignes med akkurat det. Og begge gangene var det like magisk og spennende. Å være mamma er til tider både krevende og utmattende. Men det er den mest deilige rollen på jord. Jeg har ett mammahjerte som virkelig tåler alt. Det har vi fått smertelig erfare. Livet har ikke vært så enkelt for oss, men det går endelig riktig vei. Å være den som har ansvaret i hjemmet til enhver tid, kan by på utfordringer for meg. Men heldigvis er vi to om det, og jeg får veldig god hjelp når min kjære er hjemme i helgene. Da stepper han inn med hele sitt hjerte, og er en vidunderlig stefar. Det varmer hjertet mitt så uendelig mye.

Noen ganger opplever jeg det svært krevende å få den fremgangen som vi strever etter. Det kan være mørke stunder, og mange tårer. Men så er det desto deiligere når man opplever at ting går rett vei. Å være foreldre er en møysommelig oppgave som er livslang. Det er noe vi aldri blir ferdige med. Det er spennende. Det er utfordrende. Det er givende. Der er masse kjærlighet og humor. Å se hvordan våre håpefulle utfolder seg, og får sin egen personlighet, det er spennende. I løpet av en dag kan jeg veksle mellom å være stolt, glad, litt bekymret, litt sint og frustrert. Noen ganger veldig oppgitt. Men så er jeg også utrolig mye glad, og full av kjærlighet. Å få oppmuntre mine barn, overøse dem med omsorg og kjærlighet i hverdagen, er en gave som jeg aldri gir fra meg.

Hver eneste dag får mine barn høre at jeg elsker dem. Jeg sier det flere ganger daglig. Og de sier det tilbake som den naturligste tingen i verden. Det er jeg glad og takknemlig for. Ingenting i hele verden kan bytte ut den gleden som mine barn gir meg. Hver dag sammen med dem er en stor opplevelse og gave.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg