En stemme ut i samfunnet!

Når jeg blogger, så velger jeg å ha en stemme ut i det offentlige rom. Det er både skummelt og spennende. Jeg må stå inne for det som jeg skriver, og jeg har et stort ansvar som blogger. Det er ikke sikkert at alle er enige i det jeg skriver, og jeg må tåle at det både snakkes om og kommenteres. Likevel velger jeg å blogge. For jeg synes det er viktig å kunne ytre sine meninger på en egen plattform. Jeg har egentlig alltid vært ganske engasjert som menneske. I mange år var jeg med i ulike råd og foreninger. Jeg har vært medlem av mange komiteer, og jeg har holdt mange innlegg muntlig. Jeg er ikke så redd for å ha en mening. Men fokuset mitt er annerledes nå enn da. Jeg fokuserer på de tingene som gir meg en mening, og som jeg kan utvikle meg videre i. Livet har valgt sin retning, og jeg velger å finne mine ytringsmuligheter der hvor jeg føler det er naturlig for meg akkurat nå.

Å lufte sine tanker offentlig kan være utfordrende. Men samtidig så gir det meg en unik mulighet. En mulighet til å bli kjent med nye mennesker. Jeg får oppleve at jeg utgjør en liten forskjell. Jeg kan motivere, eller jeg kan irritere. Jeg kan utfordre gamle tankemønstre. Jeg kan sette mine ord på de tingene som opptar meg akkurat der og da. Og jeg kan ta et standpunkt, og jeg kan vise dere hvorfor jeg har tatt det. Hva jeg står for, og hvordan jeg vil livet mitt skal være. Bloggen er min. Det er mitt sted hvor mine tanker blir skrevet og delt. Det føles godt. Det føles utfordrende og spennende. Derfor fortsetter jeg, og forsøker å få flere lesere.

Min stemme er ikke den viktigste stemmen i verden. Men den er her. Du kan velge å lese mine innlegg, eller ikke. Du kan like dem, eller du kan mislike dem. Det er helt opp til deg. Men jeg er her. Og jeg blir her. For jeg føler at min stemme også fortjener å bli hørt. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg