Jeg ble valgt!

I går kveld var jeg ute på vift. Jeg deltok på Mandal Revmatikerforening sitt årsmøte. Her traff jeg mange koselige mennesker, som tok i mot meg med åpne armer. Jeg hadde på forhånd blitt spurt om å stille til valg til styret. Det var jeg villig til, men man vet jo aldri om man kommer inn. Men jeg ble valgt inn dom fast styremedlem i de neste to årene. Og jeg fikk oppgaven som sekretær. Jeg skal også være med på Fylkesårsmøte i slutten av mars.  Jeg gleder meg veldig til å bli kjent med organisasjonen, og jobbe for revmatikere.

Siden jeg var ungdom har jeg vært med i masse styrer og råd. Formann i skolelaget, medlem av ungdomsråd i bispedømme og åtte år i menighetsråd. Kulturutvalg var jeg også med i. I jobb var jeg også med i to markedsråd. Men de siste årene har jeg ikke vært engasjert. Nå gleder jeg meh derfor veldig til å engasjere meg i saker som jeg virkelig brenner for. Jeg har også meldt meg inn i Mental Helse Mandal, og skal delta på deres årsmøte neste uke. 

Jeg trenger å engasjere meg i annet enn kun hjemme. Så derfor er jeg spent på hvordan dette blir fremover. Jeg håper at mine egenskaper kan brukes fornuftig i dette arbeidet fremover.Hver fjerde nordmann sliter med en revmatisk lidelse. Det er mange unge og eldre mennesker som lever med kroniske smerter og utfordringer. Jeg er en av dem. Å treffe andre som er i samme situasjon, tror jeg vil være godt for meg. Å trene sammen med gjengen fra revmatikerforeningen er ukens høydepunkt for meg. Sammen hjelper vi hverandre videre, og motiverer hverandre til å klare litt mer. Jeg gleder meg til å starte i dette frivillige arbeidet! Det vil gjøre meg godt! Takk for tilliten!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg