Hverdagsgleder!

Jeg trenger ikke all verden for å oppleve glede. Det holder lenge for meg med noen gylne øyeblikk i løpet av en hverdag. Kanskje så skinner solen, og jeg får en god følelse i kropp og sinn. Noen dager kan jeg finne glede i en liten tekst eller tv snutt. å se at mine barn har det godt, er alltid en glede for meg. Å høre at min kjære har det fint på jobb, er også en glede. Jeg er opptatt av de nære tingene i livet mitt. De tingene som virkelig betyr noe for meg. Alt annet er uvesentlige faktorer som jeg ikke kan styre så mye med. For jeg ønsker bare at mine nærmeste skal ha det trygt og godt. Da slapper jeg av, og finner freden som jeg virkelig trenger i hverdagen min.

For det er ikke vits i å hige etter alt man ikke har, eller kan får gjort. Jeg forsøker hver dag å ha oppnåelige mål. Dermed kan jeg oppleve mestring i hverdagen, og det gir meg glede! Jeg tror at en vanlig hverdag kan inneholde mange skjulte skatter. Små øyeblikk som vi ikke alltid tar oss tid til å se skikkelig. En god samtale rundt middagsbordet. En god følelse når husarbeidet er unnagjort. Små ting som gir oss en god dag. Det liker jeg. Og det har virkelig gitt meg mange gleder. Hverdagen vår blir så fort oppslukt av alle gjøremål. Man skal rekke skole og barnehage, jobb og masse logistikk. Da er det fort gjort å glemme de gode øyeblikkene som dukker opp.

Gi deg selv en liten utfordring. Tenkt over hva du har opplevd i løpet av dagen din. Hvor mange gode øyeblikk har du registrert? Kanskje du har glemt mange? Vær litt mer våken for øyeblikkene. De små stundene som kan gi store gleder i etterkant. Da vil du oppleve at hverdagen vår inneholder så mye mer enn du tror! Jeg har fått meg en skikkelig vekker mange ganger. For vi tenker ikke alltid på det. Og da går vi jammen glipp av mange gleder. Så tenkt litt over dagen din i dag. Kanskje du finner noen skjulte skatter?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg